Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Sirpa - 6 maj 2016 06:43

Jag börjar bli mer och mer en ensamvarg verkar det som.
Älskar att vara med mina nära och kära...men under begränsad tid.

Kom ju hem till lägenheten i Västerås igår efter intensiv vecka på Öland.
Med uppställning av husvagn, tältbygge och allt vad som behöver göras inför ett behagligt och säkert säsongboende.

Hade med mig dotter, barnbarn och basset unghund...pjuh! Denna busjycke!!
Sedan anslöt även vår gode vän H till gänget och stannade i fyra nätter.
Hade mitt barnbarn med mig mycket så min dotter fick umgås med sin vän, få den terapi hon behöver efter allt hon genomgått!
Väl unnat! Gör allt jag mäktar med för att hjälpa henne.
Så det blev intensivt.

I detta mådde jag själv själsligt dåligt och kroppen smärtade.
Var utmattad varje kväll och sov illa pga att kroppen gjorde ont.
Försökte genast komma igång med träningen på plats, men det tog tre dagar innan det fungerade.
Hade så fruktansvärt ont i leder och lårmuskel i den bitande kylan som rådde första dagarna.

Kändes bättre när jag kommit iväg på mina rundor som varade minst 1 1/2 timme på morgonen.
Där fick jag egentid på stranden, vid havet och himlen.

Själen fick fritt flöde och energierna strömmade till från omgivningarna.

Igår då jag landade hemma, efter 6 1/2 timmes bilkörning, så var jag fullständigt slut.
Hemma i tystnaden...
Givetvis fick jag inte vara ifred, det ringde på dörren och en man från hyresgästföreningen ville prata om sitt ärende.
Jag tackade vänligt nej och sa som det var att jag inte orkade, efter att nyss ha kommit hem.

Packade upp och det mesta var tvätt.
Har tid bokad idag med början om en halvtimme.Har ju med allt sänglinne vi använt i vagnen under veckan.
Ska bli skönt att få in tvättdoft härhemma.
Gillar att ha rent omkring mig.

Saknar min älskade så grymt mycket.
Han har späckat program ständigt och hans liv är ingen dans på rosor vill jag lova.
Förändring kommer, det vet jag:)

Idag blir det bilfärd till Nyköping.
Ludde busbasset skall till två bassettjejer under två nätter då matte skall bort.
Han får spännande dagar :)

Min dotter har min bil så de kommer och hämtar mig vid 10 tiden.
Gäller att tvätten är klar till dess.

Nu upp och igång.
Har njutit av en kopp kaffe i sängen.
Lovan fick sitt godis och har skrikit på mig en stund.
Min gapiga pratkatt:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards