Alla inlägg den 23 maj 2016

Av Sirpa - 23 maj 2016 07:34

Gick upp hyfsat tidigt denna molniga Söndag.
Hörde på natten hur det regnade lite.
Skulle behövas mera regn på Öland för det är vattenbrist snart.
Sommaren blir tuff för ön om det inte kommer regn.

Städade vagnen, tömde toan och fixade till den riktigt fin.
Lastade bilen, tog lite bilder och åt min frukost.

Pratade med grannarna och for så iväg hemåt.
9.30 var klockan då.
Gjorde mig ingen brådska utan stannade vid Böda kyrka, tände ett ljus på en grav ingen ser ut att besöka eller vårda.
Med en mossbeklädd nalle i sten.

Kändes jobbigt att lämna ön och inte veta om jag kommer åter i sommar.
I september iallafall några dagar då mitt boende skall hem igen.

Åkte hemåt.
Ringde min syster på hennes boende på Resmilan.Hon mådde skapligt.
Varit på sjukhus nyligen.
Vi är verkligen olika hon och jag.
Hon 52 och sitter på ett boende med hjälp dygnet runt.
Tar sig fram med rollator.
Jag 57 och full fart med att leva så som jag vill.
Förutsättningarna är så olika.
Jag är glad att min syster får den vård hon behöver.

Ringde min äldsta dotter som var ute hos hönsen med mitt barnbarn.
De har kläckt egna kycklingar.

Ska vara med min lilla kille nästa helg då mamma och pappa är borta på annat.
Ska bli mysigt :)

Pratade även med min yngsta dotter.
Lovan är ju hos henne.
Pratade kort med vår vän H också.
Han har varit hos mina tjejer i helgen.
Känns tryggt!

Det blev även ett samtal med min bästis...vi har alltid mycket att avhandla i våra samtal.
Ska ses snart på lite mat hos mig.

Valde att åka vägen över Åtvidaberg och Linköping.
Lite trist med samma väg varje gång..jag gillar ju variation.
Kollade in infart till Norrköping där jag körde fel förra gången med bussen.
Nu kommer jag hitta :)

Mycket trafik när jag for vidare hemåt.
Satt i telefon med min älskade.
Härligt höra hans röst även fast den var trött och uppgiven av bördan som ligger på hans axlar.

Kom så hem vid 16 tiden.
Trött, hungrig och svettig.
Bar upp allt jag haft med mig.Även blommorna var med hem.
Ingen finns ju och njuter och sköter dem vid husvagnen.

Packade upp och tog en dusch.
Klädde mig mysigt.Åkte ner på stan och tog en fika med min älskade.
Hade en passande present åt honom från Öland.
Härligt att ses den korta stund det blev.
Tankade över energi åt honom så han ska orka bära sitt.
Jag själv är ju fulladdad efter rekreationen vid havet.

Himmel vad jag älskar denna man!

Gjorde så kväller vid 22 tiden efter lite prat på messenger.
Mådde gott :)
Somnade trött och trygg hemma i min egen säng.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards