Alla inlägg den 25 februari 2016

Av Sirpa - 25 februari 2016 06:07

Då var den dagen kommen då jag kliver vidare inom Swebus.
Vill lära mig flera linjesträckningar för att kunna få flexibilitet i arbetet.

Gick upp för en stund sedan.
Pigg och förväntansfull inför den kommande, jättelånga dagen.

Har njutit av min lilla sambos glada jamanden, givit henne mat och pussar i mängd.
Första kaffet ligger i magen och mår gott och om en stund är det dags att hoppa i träningskläderna, för dagens korta löppass innan dusch, hårfärgning (gillar inte den grå utväxten)
På med uniformen som jag bär med Stolthet

Har tänkt att äta min frukost i bilen, på väg till Uppsaladepån.
Spar lite tid på det.

Ska träffa min goa chef först av allt och han skall visa mig runt på den nya fina depån som Nobina har där.
Spännande!

Sedan bär det av vid bussratten och kollega som stöd bredvid, mot Cityterminalen Stockholm, vidare Nyköping och sist Norrköping.
Där har vi en längre rast och den tänkte jag använda till att äta och att notera ner allt min kollega har att lära mig.
Tips och råd om färdvägar och diverse saker som kan uppstå.
Bra med en erfaren kollega vid min sida.

Sedan kör jag åter och dagen slutar i arbetet vid midnatt innan jag åker åter hem till min lilla sambo.

Misstänker att jag kommer vara ganska trött efter alla nya intryck.

Jag älska allt nytt som jag själv väljer att ge min in på:)
Vidga vyerna för att öppna fler dörrar till en än mera levande verklighet.

Livet rullar på trots motgångar och människor som vill se mig misslyckas.
Den dagen kommer inte då jag ger upp:)

Ligger kanske och idisslar en stund och sedan väljer jag nya vägar.

Kraften inom mig blir än mer påtaglig för varje motgång:)
Jag växer som människa och njuter än mera av allt jag tar till mig i livet.

Jag har många goda vänner ikring mig som även de mår gått i mina framgångar.Som tar efter min livsfilosofi och positiva tänket.

Det är härligt:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards