Direktlänk till inlägg 6 juni 2017

Värdefull tid

Av Sirpa - 6 juni 2017 13:35

Idag hade sambon och jag helt motsatta skift på jobbet.
Han körde förmiddag, som är min favorit och jag kör eftermiddag, som han trivs med bäst.

Jag steg upp ur sängvärmen när han skulle till att åka till jobbet.
Kändes galet fel att han åkte iväg och jag blev kvar.
Skall ju vara helt tvärtom...

Tog mig en kopp kaffe på balkongen och kände att nattens sömn gjort nytta. Var nästan utvilad.
Behövs veckor av ledighet för att återfå den ultimata balansen i vila och harmoni.

Satte igång och bytte gardiner.
Vår lägenhet är så solig och ljus att bara det är störande för nattsömnen.
Fick bli mörka panellängder i sovrummet.
Lite mera täckande, ljusa längder i köket där jag bara vill stänga ute det direkta solskenet på eftermiddagen.
Det bleker inredningen så mycket.

Vardagsrummet fick oxå vita längder till de gråa som redan hängde där.
Skönt att dra för när balkongdörren står öppen.

Jag älskar våran praktiska, stilrena lägenhet som jag tycker är väldigt lätt att hålla fin och städad.
Båda gillar vi ju ordning så denna är perfekt för oss.

Satt sedan på balkongen och åt min frukost.

Duschade och ringde kärestan som skulle ha rast i bussen på Centralen.
Klädde mig och fixade med mat, kaffe och gottigt.
Iklädd uniformen gick jag till Centralen och åt lunch tillsammans av det jag haft med mig.

Värdefull tid för oss som jobbar som vi gör.


Sedan var det dags för mig att jobba och kärestan lastade sin buss och for mot Arlanda igen.
Jag tog mig till depån och hämtade ut min buss för denna dag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards