Alla inlägg den 8 september 2017

Av Sirpa - 8 september 2017 04:36

Kände mig så grymt hjärntrött igår kväll efter de intensiva, genomstressiga dagar som varit på jobbet denna vecka.
Ett enda jagande med körtiderna....
Det tar på min hjärna, att ständigt ligga sen och att behöva stå till svars inför resenärerna.
Knäckande!

Rasterna blir så korta pga förseningarna också, att nån återhämtning inte finns nånstans.
Igår hann jag inte ens med toabesök i bussen, på Arlanda.
Vände 5 minuter försenad redan där.

Jag vet inte hur länge till jag klarar detta.
Är så glad att jag är igång med träningen så jag kan jobba ur mig stress och spänningar på gymet.

Sedan rings det om övertid så fort en ledig helg kommer.
Jag orkar inte mera än 5 dagar i streck med denna stress!

Försökte få bytt och ledig senare men det är omöjligt.
Ingen ledighet utan mera jobb bara.

Igår kväll sov jag för fullt redan när Trafikledningen ringde och väckte med frågan om jag kunde byta fredagens förmiddag till eftermiddagskörning.

Jag blev livrädd när det ringde när jag sov!
Trodde att det hänt något med min sambo som jobbade kväll.
Eller någon annan i familjen.

Tog tid innan pulsen gick ner och jag kunde somna om igen.
Senare kom älsklingen hem, totalt trasig i sin rygg efter att ha stressat och slitit med resenärers svintunga bagage.
Jätteförsenad han också....

Suck!
Vi går sönder sakta men säkert i både kropp och själ.

Jag ska straxt iväg och slita med veckans sista arbetsdag.
Jag vet att det kommer vara ett jagande hela dagen.
Det är dessutom fredag och de är värst.
Har med mig proteinshake för jag vet att rasten kommer vara obefintlig.

Inte kul att redan i detta läge veta hur dagen blir....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards