Direktlänk till inlägg 24 september 2017

Härlig långpromenad

Av Sirpa - 24 september 2017 07:05

Min älskade sambo började jobba tidigt Lördag morgon.
Jag själv vaknade redan klockan 5 och njöt av mitt morgonkaffe.

Dagens plan var att handla på Hälla och sedan fixa mat hemma.
På eftermiddagen hade jag annat inbokat som jag skriver om i ett eget blogginlägg senare.

Funderade på att ta bussen då det var regnigt och blött ute.
Sedan kände jag att det spratt till i benen och i ett nafs var jag i träningskläderna.
Lilla ryggsäcken på och i den shoppingkassar och vattenflaska.

Styrde stegen ner mot Mälarens strand.
Vattnet drog som vanligt i mig och jag gick med lätta, raska steg mot Centralen.
Kramade om en kollega på B4y och fortsatte igenom Vasaparken mot vattnet.
Duggregnade lite men det bekom mig inte.

Tog foton av höstens färgprakt.
Ringblommorna i Vasaparken var helt underbara.

Löven började färgas och det växte fina svampar på gräsmattorna.

Det hade förberetts för Action Run lite överallt och det såg kul ut, men lockade inte mig alls.
Sådant har inte tilltalat mig, utan jag gillar ju vanliga löpartävlingar mera.

I hamnen låg den fina båten Anny som jag tycker är ett härligt inslag i miljön.
Hoppas hon får ligga kvar där

Fortsatte längs vattnet och de enda som var ute var hundägare och löpare.

Träffade min fina kollega M från VL tiden och vi hade ett gott samtal.
Hon fick mig att ännu en gång tänka till, vad gäller min egen hälsa och ork.
Hur livet är sårbart och hur snabbt allt kan förändras.
Hon hade själv drabbats tidigare av en stroke, som idag begränsar hennes liv.
Vi kramade om varandra och jag fortsatte min vandring.

Kände att jag började få lite ont om tid så det fick bli några foton till innan jag hoppade på bussen till Hälla på Björnövägen.

Kändes skönt att komma inomhus.
Var fuktig överallt efter det stilla regnet.

Handlade det som behövdes till eftermiddagens äventyr.
Gick från Hälla till jobbet med två tunga kassar.
Bra styrketräning.

Älsklingen kom in med bussen på långrast och vi åkte hem.
Grejade mat åt oss.
Kyckling och ris som jag själv också åt lite av.

Sedan dusch och fixa med annat innan det var dags för honom att jobba andra delen av dagens tjänst.
Jag åkte vidare till Apoteket och ett snabbt besök på Willys innan avfärd till ett möte jag längtat efter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Av Sirpa - Måndag 6 maj 16:35


Nu har jag gjort första långpannan med äppelkaka tillmin födelsedag. Tänkte ta med till jobbet också sen veckan efter jag fyllt så kollegorna får lite oxå. Ska köra några dagar på Håbo Buss innan jag sticker till Norge på sommarens första körning...

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards