Direktlänk till inlägg 6 februari 2018

Stilla morgontimma

Av Sirpa - 6 februari 2018 06:27

Ligger i min varma sköna säng i denna tidiga morgon.
Gick upp för en stund sedan, för att hinna krama om min kära, innan han skulle ut i vinterkylan för att jobba.

Han kommer att vara hemifrån 12 timmar idag.
Bussförarnas arbetsdagar är långa och såhär års väldigt jobbiga.
Just nu är det -12 ute och frostigt vackert.
Hoppas och ber att min käresta fick en varm buss. Det är upp till kollegan kvällen innan, om, om denne ställt in värmaren.
Det är inte alla som bryr sig tyvärr.
Sedan går nästa bön till att bussen fungerar.
Det har varit mycket krångel med bussarna och vi har ju ingen verkstad nära som kan åtgärda.

Själv kommer jag att logga in och börja jobba med mitt vid 8 tiden.
Är inte riktigt i form att gå upp helt ännu.
Känner av lite träningsvärk efter mina promenader de senaste dagarna.
Det tjuter för fullt i öronen, lite lätt huvudvärk och yrseln har redan på morgonen gjort sig påmind.
Ostadig på foten.

Huvudvärken kan vara ifrån att det blev för mycket igår, med jobb, vovve och tandläkaren. Tidsbrist och oro för att hinna och orka allt.
Jag var jättetrött redan på eftermiddagen.
Den lagade tanden känns bra.

Min kost fungerar hittills.
Igår blev det två shakerdrycker, en fryst ost/broccolisoppa, sparrissoppa till middag.
Magen känns nöjd och stilla.
Kaffe blir det en hel del från tidiga morgon.
Kommer snart att byta ut nån kopp till örte istället.

Från och med idag tänkte jag ha som lite vitamintillskott, de juicer som är kvar från fastepaketet som jag aldrig använde.
Tar ett glas om dagen.
Börjar nog med plommonjuicen.
Finns sedan kvar multivitamin och grönsaksjuice tror jag det var.
4 flaskor iallafall, så de räcker ett tag.

Igår fick jag i mig ca 600-700 kalorier.
Det räcker gott för mig som inte rör på mig mycket ännu.
Förhoppningsvis kommer detta göra mig piggare och ge energi som bär.
Rävgiftet socker är ju bortvalt.

Väntar mig inte resultat förrän mot helgen som kommer. Då borde kroppen ha reagerat på att inte få in annat än den behöver i energi.
Rätt mängd och utan ett överflöd av kolhydrater.
Bygga på energi som ger genuin ork, istället för snabba kolhydrater som får blodsockret att åka berg och dalbana.

Jag tror på detta och bara tron kommer att göra underverk.

Bara jag ger tusan i att låta stress komma in i mitt liv, mer än det som redan finns där.
Oron för orken och ekonomin som ständigt gnager.
Jag försöker att inte tänka på det men det är svårt.

Såg nu i Fkassans app att de tagit beslut om min årsinkomst. Det är ett steg framåt iallafall. Det måste ju innebära att det på något vis arbetas med mitt ärende.
Inger mig hopp och en liten förväntan, att jag kanske, kanske får ut någonting under denna månad.
Hoppas det, så räkningarna kan betalas.
Hyra och det dagliga finns ju där som kostnad, även då man är sjuk.

Tandläkaren kostar ju extra just nu dessutom. Lade ut 2000:- igår och mera blir det på Torsdag.
Inga fler extrautgifter får tillkomma för det finns inget att ta utav.

Hoppas och ber!
Behöver inge guld och gröna skogar, bara så vi klarar oss.

Vi får bygga upp allt igen när jag kan jobba heltid igen, vilket jag har som mål att göra, kanske redan under Februari.
Ett steg i taget, framåt, om än lite yrsligt och ostadigt ännu.
Men det blir bättre, för var dag som går.
Några bakslag då och då, när dagarna kräver för mycket av mig.
Vilar sedan mera nästa dag och vandrar vidare, beslutsam, målmedveten.

Bara att jobba 50% är en stor seger för mig.

Känns så skönt att inte vara så trött på kvällen att jag bara vill gråta längre.
Är jättetrött men inte fullständigt utmattad.
Det känns stort för mig.

Kände av hjärtklappningen igår när jag var i press, annars håller sig hjärtat lugnare.
Andfåddheten är kvar men inte lika kvävande. Trycket över bröstkorgen kommer om jag är jättetrött.
Hostan kommer och går ännu, som värst på morgonen och när jag kommer ut i kylan.

Stickningarna i fingrarna har avtagit.
Yrseln håller tyvärr sitt grepp och kommer när jag minst anar.
Otäckt när det kommer då jag går i trappor.
Har inte en tanke på att köra bil ännu.
Är yr bara av att sitta bredvid.

Det mesta går framåt. Sakta men säkert.

Fick nyss meddelande från kärestan.
Han står med en buss på depån som vägrar starta och väntar på Scaniajouren.
Så han fick en dålig start på arbetsdagen, med stress som påföljd.
Om 5 minuter har han avgångstid och det hinner han inte till.
Där står kunderna och fryser och kommer vara jättearga på honom.

Suck!!!!
En bussförares vardag idag.
Denna stress kommer han att bära med sig hela dagen idag, ända till sängen ikväll, när han skall sova. En försening hänger med hela dagen, på rasten som kortas ner och sedan vidare jagande till nästa körning, utan paus någonstans.

Så ser det ut för oss i bussbranchen.
Jakt på sekunder ständigt.

Är det konstigt att människokroppen tar stryk och blir sjuk, stänger ner och inte fungerar till sist.....

Önskar jag kunde hjälpa honom nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Av Sirpa - Måndag 6 maj 16:35


Nu har jag gjort första långpannan med äppelkaka tillmin födelsedag. Tänkte ta med till jobbet också sen veckan efter jag fyllt så kollegorna får lite oxå. Ska köra några dagar på Håbo Buss innan jag sticker till Norge på sommarens första körning...

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards