Direktlänk till inlägg 10 februari 2018

Lördagsjobb och promenad

Av Sirpa - 10 februari 2018 19:22

Lyckades somna om bra då jag tidigt imorse, rensat hjärnan från jobbiga tankar med ett befriande blogginlägg.

Vaknade vid 8 tiden och var jättetrött och tung i kroppen.
Tog en stund att komma igång.
Vi åt frukost tillsammans sambon och jag.
Jag håller ju mig till mitt som inte har socker eller kolhydrater.

Vägde mig imorse och har gått ner 3.5 kg denna vecka. Så det gör susen med kostomläggningen.
Känner inget sockersug längre.
En befrielse bara det att inte ständigt ha suget i magen.

Efter frukost blev det en lång skön dusch.
När håret var hyfsat torrt loggade jag in mig i jobbdatorn och satte igång med det jobb som inte blev gjort igår då jag var på begravning.

Sambon åkte iväg för att besöka sina gamla, sjuka föräldrar i Köping, samt träffa sönerna.

Jag jobbade på och tiden gick fort.
Efter tre timmar fixade jag till gulaschsoppa och åt det.
Fortsatte sedan att jobba en timme till.
Kände mig nöjd då jag hann beta ner det som låg och väntade.
Arbetsveckan var klar och jag jättetrött.

Tog mig en kopp kaffe och somnade på soffan i kanske en halvtimme.
Kände mig jätteseg.
Ringde och pratade med min mor en stund
Hade tänkt att vila resten av dagen och kvällen men kände att jag måste få frisk luft.
Bytte om med kroppen skrikande i protest.
Men jag ville ut. Blir galen av att bara vara inne.

Sambon åkte hemåt från Köping och jag gick honom i möte.
Gick upp på Djäkneberget och njöt av utsikten över stan. Det var ganska råkallt ute

Blev upplockad av sambon och vi åkte hem tillsammans till en väntande Ville katt.

Fixade mig varm soppa som var ljuvligt efter kylan ute. Sambon hade ätit hos sina föräldrar.

Softade ner för kvällen i soffan.
Riktigt trött i kroppen efter promenaden

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards