Direktlänk till inlägg 28 februari 2018

Ledig Tisdag

Av Sirpa - 28 februari 2018 03:14

Känner mig riktigt stolt över den diciplin jag har med mitt arbete som nu görs hemifrån.
Jag jobbar 8 timmarsdagar. Måndag, Onsdag och Fredag med Kundsupport hemifrån.

Datorn står nu inne på kontoret och jag håller hårt i att inte ta i datorn de andra dagarna.
Definitivt fridagar, då all tid är min egen.

Kände igår morse att jag var sugen på att gå in en stund för att kolla till ett ärende som är under pågående nu.
Men jag lyckades hålla fingrarna borta och verkligen vara ledig.
Vet att om jag sätter mig "en stund" så blir det plötsligt timmar.

Där är nackdelen att jobba hemifrån.
Det blir för mycket helt enkelt.

Så igår morse efter frukost, tog jag bilen till Hälla och handlade på Maxi.
Lugnt och skönt sådär på morgonen.
Åkte vidare till Coop och köpte lite utgående varor som jag vet går att fynda där.

Hem med varorna och bilen fick sambon ta över direkt, då han skulle till gymet.
Jag ställde mig och fixade lunch efter att ha sorterat in varorna i kyl och frys.
Skönt att få handlat och känna att vi har välfyllt i skåpen.
Inte behöva tänka på det på ett tag.

Tog en fika och pustade ut i soffan.
Det är riktigt kallt ute nu.
Köldeffekten är den dubbla mot vad termometern visar då det blåser.

Sambon kom hem och vi åt tillsammans.
Han duschade och klädde om till uniform.
Fick samtal från ett företag som vill ha möte med honom, då de så gärna vill anställa honom. De förstår värdet av honom som människa och den kompetens han innehar.

Mötet blir på Fredag.
Hoppas detta leder till något vettigt.
Möter de upp med de krav sambon har så kommer snart nuvarande företag att mista honom.
Det i en mycket snar framtid isåfall.

Min älskling skall ha ett arbete som ger honom något åter och en arbetsgivare som lyfter honom och inte trycker ner och förminskar.
Jag vill se honom må bra.
Inte som nu, sönderstressad av allt som inte fungerar och trött av att tvingas jobba mot sin dygnsklocka. En kvällsmänniska ska inte börja jobba 3-4 på morgonen.
Helt galet fel.

När han åkte och jobbade så följde jag med till depån.
Ville se om nån chef var på plats, men det var inte fallet.
Åkte med bussen till Resecentrum och gick sedan hem därifrån. Vinkade av min kära först.
Herrejösses vad kallt det blåste!
Var genomfrusen vid hemkomst.

Bytte om och tog mig varmt kaffe.
Kurade ihop under filt i soffan.
Somnade till en kort stund. Det var ju eftermiddag och mina krafter var på väg att ta slut.

Fixade till pizza i ugnen.
Köpte färdig deg och på den fick det bli tomatsås, skinka, salami och ost.
Skinkan och salamin hade jag fyndat till halva priset, utgångsdatum dagen efter.
Så det var bara att frossa i skinka
Blev jättegott!
Gjorde en låda med flera bitar pizza som sambon for förbi och hämtade när hans rast började.
Jag sprang ut till bilen med lådan.
Ville att han skulle få gott att äta, som jobbade och slet i den fruktansvärda halka som råder på våra vägar nu i vinterkylan och bitande vinden.
Vinden slipar vägarna till skridskobanor.

Sedan gjorde jag kväller.
Orken var slut och jag låg och såg på tv.
Smörjde mina kliande, torra ben flera gånger.
Körde disk och lämnade urplockandet till nästa dag.

Behöver boka tvättstuga snart.
Onsdagen är kontorsjobb igen och jag vet att mycket jobb väntar.
Torsdagen är kördag så jag vet inte hur det blir, har inget fått ännu.

Gick och lade mig vid 21 tiden.
Vaknade när sambon kom hem vid midnatt.
Denna vecka har han arbetstider som ger honom andrum.
Börjar 14.30 och slutar vid midnatt.
Helt perfekt för honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards