Direktlänk till inlägg 9 maj 2018

Husvagnstvätt

Av Sirpa - 9 maj 2018 11:50

Idag kommer min dotter och barnbarnet hit till sin husvagn.
Barnbarnet skall bara göra klart sin skoldag innan lovet. Så de kommer ikväll.

Jag har tittat på vagnen sen jag kom hit och sett hur vårens smuts lagt sig på den.
Pollen och annat från träden ikring här.
Svart och grå beläggning som är viktig att få bort innan den fastnar i solgasset.

Sagt och gjort. Jag satte igång och bar vatten från servicehuset i kannor.
Hink och svamp var redan införskaffade.
En mjuk svamp och som extra verktyg en mjuk tandborste.
Satte igång och svabbade uppifrån och ner.
Nådde inte så långt uppåt taket som det behövdes men detta var bättre än inget.

Inga rengöringsmedel. Bara varmt/ljummet vatten.
Det var grönt klägg från tallarna som krypit in i vrån och hörnor. Som alger.
Då kom tandborsten till pass.
Det rann smutsvatten om vagnen och jag jobbade på. Petade med tandborsten och sköljde bort.
Hämtade mera vatten. Mycket vatten behövdes.

Fint blev det.
Se bara före och efterbilderna

Lite skräp kvar bara som kommer trilla av när allt torkat. Tallbarr och annat.

Imorgon sätter vi upp förtältet så det var bra att få rent innan dess.

Ligger nu i bädden efter att jag gjorde nåt med höften i tvätten att det gör riktigt ont
Vred mig på nåt tokigt vis tror jag. Kunde knappt ta mig till bädden, sprängvärkte så.

Tidigare under förmiddagen solade jag en stund på det hårda golvet utanför vagnen. Kan vara därifrån höften bråkar också.
Hårt underlag.
Är ju ingen ung tös längre :)

Skönt att hjälpa dotra med lite här då jag snyltar på deras husvagn.

Imorse tog jag bara en liten minipromenad på stranden. Kändes som att kroppen ville ha lite paus.
Gjorde mig en rejäl frukost på bacon och ägg. Det lade sig fint i magen.

Till lunchen kommer jag att äta något lättare.
Det är såpass varmt nu på dagen att kaffe och vatten smakar bäst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards