Direktlänk till inlägg 17 juli 2018

Hosta från helvetet

Av Sirpa - 17 juli 2018 05:16

Hade svårt att somna igår, så det blev säkert 1 inatt innan jag fick ro.
Försökte vädra ur huset efter dagens hetta.
+34 visade mätaren på igår.

Vaknade av att jag hostade så det slet i hals och lungor.
Gick upp och drack vatten som lindrade smärtan men hostan fortsatte.

Jag bor i min dotters hus denna vecka, då familjen är bortrest.
Det gör jag för att deras höns skall ha någon som tar hand om dem.
Likaså växterna och huset.

Blev hämtad av dotter och barnbarn Söndag kväll efter jobbet.
Jag hade packat allt klart innan jobbet så de hämtade mig från depån och sedan for vi hem och jag fick byta om.
Var varm och klibbig efter dagens värme vid ratten. Yr av den tryckande hettan
+31 visade mätaren på denna söndag.

Kramade om sambon och vi lämnade Västerås vid 22.15 tiden.
Jag hade hostat hela dagen under körning.
Köpte glass på rasten som lindrade och kallt vatten.

Lastade ur bilen och gjorde snart kväller allihopa. Tog hand om hönsen.
Hade begynnande huvudvärk av vätskebrist troligtvis.
Jag har så svårt med sådan värme.

Somnade efter midnatt. Har fått bäddat i gästsängen på kontoret.
Familjen sov uppe.
Vaknade 4 av migrän. Mådde illa av smärtan.
Hostade ur mig mängder ur luftvägarna.
Tog tabletter och lyckades somna om.
Vaknade när dottern kom ner vid halv 8 tiden sedan.

Helt färdig i skallen och galen hosta direkt.
Familjen gjorde sig iordning för avresa.
Jag installerade jobbdatorn i matrummet.
Räknar med att där blir luftigast att jobba.
Kan öppna alla fönster.

Familjen åkte vid 10 tiden och jag var i full gång med jobbet.
Ärendekorgen fylld.
Fick lova att lugna mig själv för att inte bli stressad.
Betade av dem jag hade under utredning redan under ett par timmar innan jag kunde ge mig på nya ärenden.

Arkiverade sådant som kunden ej gav någon feedback på. Håller dem i 14 dagar och stänger sedan ner.

Jobbade på hela långa dagen.
Körde tvättmaskinen under tiden
Åt bara lite, drack vatten i mängd och kaffe.
Ingen riktig rast utan korta pauser varannan timme.
Vattna blommor och tittade till hönsen.
Hade sett över dem på morgonen.

Blev utkastad ur systemet några gånger under dagen. Lät datorn vara 10 minuter innan nytt försök.
Fyllde barnbarnets lilla plaskpool och doppade min varma lekamen i den.
Det var +34 denna dag.

Jobbade vidare till 20.20 på kvällen, sedan orkade jag inte mera.
Hade då jobbat 11 timmar.
Satte mig i bilen och åkte till Maxi i Eskilstuna och handlade sånt jag ville ha och behövde.

Kom till huset igen vid 22 tiden
Fixade kaffe, tog ett dopp och satte mig med gokaffe och smörgås.
Helt färdig efter dagen.
Vattnade uteblommorna en sista gång den dagen.
Det var svalare och jag hade svårt att sova fast jag var jättetrött

Somnade vid 1 tiden kanske halv 2.
Vaknade så vid 4 imorse av hostan.
Har inte kunnat somna om ännu.

Har öppnat fönster vid min arbetsplats och här i mitt sovrum (kontoret)
Väljer sova här då det är svalast på kvällen.










Såg och fotograferade denna underbara soluppgång.

Ska försöka komma till ro och sova lite till.
Har egentligen ledig dag idag men kommer att jobba ändå.
Det är så oerhört mycket som kommit in i reklamationer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Av Sirpa - Måndag 6 maj 16:35


Nu har jag gjort första långpannan med äppelkaka tillmin födelsedag. Tänkte ta med till jobbet också sen veckan efter jag fyllt så kollegorna får lite oxå. Ska köra några dagar på Håbo Buss innan jag sticker till Norge på sommarens första körning...

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards