Direktlänk till inlägg 25 juli 2018

Onsdag kväll

Av Sirpa - 25 juli 2018 22:11

Förra natten blev nästan sömnlös på grund av tankar som for i huvudet.
Måndagen och Tisdagen hade jag jobbat med Kundsupport på depån.
Gruppchefen är ju på semester så hans skrivbord och dator var lediga.

Kändes bra att inte behöva vara ensam hemma och svara på alla mejl som kommit in.
Jobbade på hårt samtidigt som jag hade kollegor omkring mig.

Vi väntade alla på svaret ifrån Axelssons.
Om vi skulle bli anställda och vilken form av anställning erbjöds.

Jag tyckte det var riktigt jobbigt med väntan.
Att inte veta hur livet blir.
Inte kunna planera framåt alls, inte ens i tanken.

Igår kväll cyklade jag och sambon ut några timmar för att skingra tankarna.
Njuta utav kvällsbrisen som kändes behaglig efter den värme som nu råder.
Veckor av temperatur vid 30 strecket och över.
Tisdagen bjöd på +34 i skuggan som mest.

Mycket människor ute överallt.
Alla loja och medtagna av värmen.

Delar av natten sov jag på soffan.
Kunde inte sova utan låg och snodde runt oroligt i sängen.
Ville inte väcka sambon som behövde sin sömn så jag la mig i soffan.
Lyckades somna ett par timmar till och vaknade med huvudvärk.

In med Eeze för det kändes som början till migrän.
Gjorde mig klar och cyklade till jobbet.
Mötte upp chefen där, vi tog lite kaffe och pratade.
En kollega kom och vi pratade framtiden för oss.

Kollegan och jag tog sedan depåbilen och åkte till uppsala och hämtade hem en bil därifrån.
Åt frukost på den depån innan vi åkte hemåt.

Sedan full fart vid datorn.
Kärestan hade ledig dag.
Vid lunchtid kom så mejlet vi väntade på.

Jag blev erbjuden 6 månaders provanställning som sedan skulle bli tillsvidareanställning om allt gick bra.
Blev först lite putt.
Kände att en provanställning blev till att ta ett steg tillbaka.

Fick sedan veta att alla som de ville ha fått samma erbjudande.
Inga undantag gjordes.
Då kändes det ok.
Ganska många fick timanställning bara.

Idisslade svaret och sedan kände jag hur bra detta skulle komma att bli.
Så många fördelar med att Axelssons anställer oss.

Verkstad, trafikledning och chefer under samma tak, tillgängliga vid behov.

Toppen!

Så ikväll har det stripats bussar med FlixBus dekaler.
Imorgon rullar vi med ny text och budskap på bussarna om våra nya ägare.


Vi är anställda av Axelssons 27/8 och kör för FlixBus.
Det nya konceptet som nu råder i Sverige.

Ser fram emot hösten och vintern.
Så mycket nytt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards