Direktlänk till inlägg 20 januari 2019

Koncernkryssning 2019

Av Sirpa - 20 januari 2019 05:58

Lördag morgon var det då dags att hoppa i jobbkläderna.
Denna gång i finbyxor då det bar iväg på festligheter. Väskan packad och klar i hallen.

Infann mig på jobbet redan 10.30 för att starta upp och se över den buss jag skulle köra alla mina kollegor i till Birkaterminalen i Stockholm

Bussen stod med värmaren på ett bra tag för att tina upp.
Gick igenom den, tankade upp och körde sedan fram för att stå lite mera tillgänglig på den ishala planen.
Bar in vatten och annat vi behövde i bussen.

Efter nån timme trillade så kollegor in.
Vi blev tilldelade en agenda att hänga runt halsen, så vi visste vad som kommer hända dessa två dagar.
Förväntningarna var höga, det hördes av de samtal som pågick runtikring.

Smörgås och dryck fick vi också.
Det kändes bra då jag vid det laget var lunchhungrig.
Allt bagage lastades in vartefter och bussen fylldes på, två bussar till anlände från andra orter.
En av dem ställdes kvar så vi for två fullastade bussar till Stadsgårdskajen och Birka Cruises.

Många bussar var vi från många håll i landet. Ställde oss i hamnen då vi var de enda som skulle med båten.
Även respektive var medbjudna så vi blev en hel del människor.
Ända upp ifrån Skellefteå åkte det bussar ner till vår Koncernkryssning för alla på Björks&Byberg.
Checkade in i långa köer och fick hyttnyckel.

Gick ombord på båten. Letade rätt på min hytt och installerade mig.
Bytte om från uniformen till lite ledigare klädsel.
Samling vid 17.15 för lite välkomstdrink.
Ledningsgrupoen välkomnade oss och tackade för året som gått.
Jag tog givetvis alkoholfri bubbel i mitt glas.
Dricker ju ingen alkohol över huvud taget.

Var ut deck och tog lite foton när vi lade ut.
Stockholm är vackert året om.

Sedan följde lite egentid och den tillbringade jag med en vän och kollega sen tidigare, samt en från depå Örebro.
Trevliga samtal, lite rundvandring på båten.
Många kramar från både kollegor jag kände och från andra håll av landet.

Drog mig tillbaka till hytten ett tag. Skönt med helt egen tid och tystnad ett tag.
Bytte om till en av mina vackra 50 talsklänningar, högklackat och svart kavaj.
Riktigt snyggt.
Det var ett tag sedan jag hade så fint på mig.

Ut igen i vimlet och middagsbuffe.
Satt med samma kollega och pratade, åt gott och trivdes. Pratade lite gamla minnen från tiden på VL och framtidstankar.
Han är lite insatt i det som jag råkat ut för och hade erbjudit mig ett litet boende på hans gård att hyra.
Tyvärr i minsta laget. Bara ett rum i en liten stuga. I minsta laget för mig och Nova.
Dessutom utan badrum och dusch.
Jag är väldigt tacksam över erbjudandet

Det var god stämning på båten de timmar jag var med iallafall. Tyvärr är båten inte klar efter renoveringen så stora delar var avstängda.

Vi satt ett gäng i whiskeybaren och pratade om allt mellan himmel och jord.
Enda stället där det inte var hög volym, så det gick att prata utan att skrika till varann.
Jag drack kaffe och kollegan som kör hem Söndag drack vatten, resten whiskey.
Trevligt med alla människor men det är ju som vanligt.
Jag får nog av fulla människor, stoj och stim efter några timmar.
Drog mig tillbaka till min hytt, stängde dörren om mig och njöt av tystnaden.

Var riktigt trött då jag gått upp så tidigt på morgonen
Orkade ändå vara uppe till 23.30 innan ögonen föll ihop.
Skön, tyst och trivsam hytt hade jag.
Det var kravet för att följa med.
Jag ville inte dela hytt med någon och sen att jag kunde dra mig tillbaka när jag ville.

Somnade tryggt och magen nöjd efter härlig middagsbuffe.
Såg fram emot tidig morgon och härlig frukost till havs.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards