Direktlänk till inlägg 11 februari 2020

Uppe jättetidigt

Av Sirpa - 11 februari 2020 04:53

Klockan är nu när jag börjar skriva detta inlägg endast 4.05 på morgonen.
Jag är nyduschad och klädd i träningskläder då denna dag kommer att ägnas åt att köra grejer till huset.

Ska om ett par timmar iväg och hämta en lite större bil att köra med, så det blir lite mera åt gången än vad min lilla bil rymmer.

Ska också försöka få möjlighet att besöka husvagnen jag kommer att hyra för bo i ett tag innan inflytt i huset.
Behöver se hur den är invändigt för att kunna planera den utrustning som behövs i vagnen.
Den står just nu på verkstad i inväntan på reservdelar.

Jag gick ju och lade mig redan vid 20 tiden igår kväll då jag var trött efter en lång dag på jobbet.
Detta resulterade i att jag sedan vaknade tidigt och för min del är det bara bra.
Hinner göra det som behövs härhemma innan det är dags att åka iväg.

Efter lastning av allt som ska med är det ett par timmar som går åt till ett möte på jobbet.
Det är Eckerö som kallat till sitt årliga möte med oss förare.
För mig intressant vad de har att berätta om vår framtid som förare till de bussar som kör deras gäster till båten.
Det mötet är viktigt känner jag.
Så det går jag på fast det är min lediga dag och jag har massor att göra annars.

Sedan bär det iväg mot Eskilstuna.

Jag har nu under de tidiga morgontimmarna tagit mig en lång, varm och stärkande dusch.
Känns alltid extra skönt med dusch på morgonen efter en natt med förkylning i kroppen.
Har både svettats och frysit innat.
Hade extra pläd över mig och Nova som värmedyna.

Morgonen är också den tid som hjärnan har städat under sömnen och jag bloggar då ur mig det som känns att jag vill skriva om.
Just nu är ju detta med flytten som tar mycket av min tankeverksamhet.
Orken räcker inte till så mycket mera än att jobba heltid och fixa min flytt ensam.

Sitter nu i sängen och dricker min andra kopp kaffe denna morgon
Öppnade igår ett gokaffe som jag köpte från bageriet i Böda på Öland i höstas.
Har sparat på det och kände nu att det är läge att njuta av det goda.

Njuter av att det är så tyst.
Det är annars liv i detta hus nästan dygnet runt. Hissen låter förjämnan.
Sånt har jag inte reflekterat så mycket över tidigare då det i ett hyreshus bor många och alla är igång olika tider.
Det är ständigt ljud och rörelse.

Känner av det extra nu när jag ska bort från storstan. Flytta ut på landet till tystnaden
Det ska bli så gudomligt skönt att komma bort från alla människor.
Jag älskar att jobba med människor i mitt yrke och umgås med kollegor på jobbet.
Sedan räcker det.
Behöver inte den sociala biten som många har med att det ska var umgänge med vänner, fester, biobesök, restaurangbesök och sånt som många har behov utav.
Det finns inte hos mig.
Har aldrig funnits då jag jobbat med människor i snart 40 år

Att flytta under samma tak med min dotter och barnbarn ser jag fram emot
Vi kommer inte att hänga på varann ständigt utan är alla tre personer som behöver det egna utrymmet.
Samtidigt har vi varann och behöver aldrig känna någon ensamhet eller otrygghet.
Det är viktigt framförallt för mina tjejer.
Mamma/Mormor finns där.

Den otrygghet de levt i under många år är nu över. De kan ägna sig åt att leva istället för att bygga försvar mot sin oro och rädsla att inte veta vad som väntar bakom hörnet.
De har ju dödshot över sig från en sjuk människa som vill dem båda ont.

Nåde den jäveln om denne visar sig i närheten av vårt hus!!!

Jag är inte bara mamma och mormor utan också en Tigerhona, beredd att försvara mina avkommor.
Ett bra larmsystem och fina grannar är en trygghet.
Det är trist att livet behöver vara så.
Att det finns sjuka individer som härjar fritt.
Individer som ägnar sitt liv åt att förpesta tillvaron för andra då de själva inte mår bra.
Individer som inte tar tag i sitt eget liv och gör det till något vettigt istället för att lägga energin på destruktiva handlingar ständigt.

När sedan inte ens rättssystemet fungerar och tar dessa individer ur lidande människors liv, då blir det så fel.
Inget straff utdelas fast misshandel, kränkning, hån och dödshot förekommit.
Något är galet fel då.
Straff finns inte för förövaren längre.
Det är offren som straffas.

Nu har vi tagit en egen lösning
En lösning som jag vet kommer att fungera.

Idag kommer jag att köra det första riktiga lasset av min flytt till huset
Pallar ska läggas ut på källargolvet och kartonger staplas.
Känns bra, för då kommer jag vidare i mitt packande.
Ska också börja köra saker från mitt förråd som är fullt av utemöbler, julsaker, husvagnsgrejer och lite extramöbler.

Vårt hus kommer att vara välmöblerat från första stund.
Nån urrensning behöver jag inte göra då det gjordes vid förra flytten
Allt jag har vill jag ha kvar och kommer använda.

Balkongen på huset kommer jag att inreda också när våren kommer.
Börjar med att fixa ett riktigt golv.
Nu är det plåtgolv som jag kommer att lägga trägolv på.
Blomlådor ska upp, möbler och lite annat.
Finns inget tak på den balkongen men det löser vi vartefter.

Nu ska jag torka mitt hår och göra mig redo för dagen
Hämta bilen och sätta igång.
Måste vänta till 7 innan jag kan lasta för att inte störa grannarna.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards