Direktlänk till inlägg 5 juli 2023

Dagen slutade i tårar...

Av Sirpa - 5 juli 2023 04:18

Nu har det varit grymt intensivt hela våren och försommaren med allt ikring jobb och flytten av gamla Mamma.

Kände i förrgår att allt stod mig övermäktigt och det var nära att jag bara slog i backen med näsan före, var så trött och slut, ledsen och besviken.

Hade först jobbat massor precis hela helgen med körningar för Bauhausgalan i Stockholm. 14 meter buss i innerstan.
Övernattat på hotell och knappt fått den vila som behövdes.
Söndagen var galet intensiv med skytteltrafik mellan hotellet och Stadion med alla elitidrottare som skulle förflyttas i hällande ösregn.

Hann inte ens ha en rast på alla dessa nästan 12 timmar som jag och kollegan var igång med våra bussar.
Jodå, laglig 45 minuter i Färdskrivaren självklart men det blev ingen rast då det hela tiden kom idrottare som skulle med bussen min så fort den kunde rulla.
Jag åt en banan och lite macka i farten.
Det var tur att jag hade handlat med mig förnödenheter dagen innan.

Det var regnandet som ställde till allt.
Tyckte synd om idrottarna.
Fick en blombukett av en stavhoppare som tyckte att jag skulle ha hans blommor som han fått vid prisutdelning :) så gulligt!! Jag blev jätteglad.

Kom så till depån efter midnatt. Tanka, städa och åkte hem.
Isäng vid 2 tiden på natten, helt slutkörd.

Måndagen var fylld av uppgifter.

Väckning 8 och jag sov tungt fram till dess. Yr och vimsig när jag tog på kaffe och vaknade till. För kort nattvila efter sån intensiv lång dag.

Hämtade mitt barnbarn hemifrån honom då han inte hade fritis denna dag och hans mor och far jobbade.
Vi åkte och handlade frukostattiraljer på Maxi och tankade min bil.
Hem och åt frukost och kopplade sedan på mina barns fars och hans hustrus husvagn som jag hade hemma efter verkstadsbesök.

Den körde jag till Besikta här i Eskilstuna och besiktigade den innan den ska säljas. Verkstan hade fixat fel på den förra veckan och jag hade tvättat den utvändigt.

Jag har ju tungt körkort så jag hjälpte till med detta. Dem har inte E kort.
Tycker mycket om mina barns far och hans hustru. Vi är goda vänner och hjälper varann.
Sådant är en trygghet tycker jag.
Jag fick låna deras släp till flytten av Mammas bohag.

Vagnen gick igenom och vi kunde köra den till Olberga utanför Surahammar där den hör hemma.

Barnbarnet och jag for vidare till Mäklaren och lämnade nycklarna till Mammas sålda lägenhet.
Skrev på en Fullmakt så Mäklaren kunde ta hand om själva överlåtelsen den 10/7 då jag jobbar.
Så härligt med en Mäklare som fixar och hjälper.
På Torsdag städar en städfirma lägenheten.
Så allt flyter på som det ska och jag tycker att det ska bli så skönt när allt är över.
Försäkringsbolaget har jag redan varit i kontakt med.

Sedan var vi hungriga som vargar. Köpte pizzor från Vanessa i Surahammar som vi satt i bilen och åt innan det var dags för nästa uppgift.
Vi skulle överraska min Mor, barnbarnets Gammelmormor med ett besök i hennes nya lägenhet.
Tyvärr föll det inte alls väl då hon inte uppskattade det ett dugg utan satte mig bara i en massa jobb som hon behövde få gjort.
Jag blev både ledsen och besviken. Men framförallt mitt barnbarn som sett fram emot att få träffa sin gammelmormor.
Trodde att hon hade nån glädje av sitt barnbarnsbarn men där drog jag en nitlott. Det enda som betydde nåt var att jag skulle göra en massa där hos henne.
Själva besöket av mig och mitt barnbarn var bara irriterande och störande.

Försökte säga att hon ju har Hemtjänst och personalen på Serviceboendet som gör jobben åt henne och att jag kommit på besök med lillkillen och ville bara umgås med henne.
Det fräste hon av bara med orden att Hemtjänsten inte finns där hela tiden.

Besöket blev kort och vi for vidare och lämnade in ett bilbatteri som jag bytt bort från min husbil, på Återvinningsstation i Hallstahammar.

Jag satt i bilen och försökte förklara och trösta mitt barnbarn efter det floppade besöket han tyvärr blev utsatt för.
Jag var korkad som trodde att det skulle falla ut väl.
Nu blev en liten kille jätteledsen istället och det gjorde ont i mig.

Sånt är livet! Framförallt mitt liv. Jag har aldrig haft något värde i min mors ögon och det gäller även mina avkommor.

Bara att gilla läget.

Vi åkte sedan till Folkesta och köpte en packe Fotbollskort som han älskar.
Så dagen slutade väl fast det blev den dumma fadäsen emellan där.

Att förklara för en 9 årig liten kille med stort hjärta att han är värdefull som människa fast det inte alltid visas uppskattning tog en stund.
Han hade sedan grubblat över det hemma och pratat med sin mamma och frågat hur det kommer sig att hans mormor måste jobba så hårt hela tiden och hjälpa till överallt.
Han vet iallafall att hans mormor älskar honom högt och visar det.
Det är ju ändå viktigast.

Livet är inte lätt!

Själv är jag van vid att vara den som fixar och jobbar hela tiden åt alla håll och kanter så att andra ska må bra.
Så gott jag bara hinner och orkar.

När jag lade mig att sova Måndag kväll så kom gråten.
Jag grät över att mitt barnbarn behövde bli besviken, ledsen och sårad.
Jag grät över känslan jag ständigt bär att jag inte duger och räcker till fast jag sliter som en idiot ständigt.
Jag grät över känslan att min ork snart är slut!!
Jag vet inte hur jag ska mäkta med att ro allt iland med avsaknaden av krafter....

Den natten blev sömnlös i grubblerier.

Hur i himmelens namn ska jag orka??

Om jag bara fick nån gång sitta med min mor och ta en fika, prata och vara stilla.
Inte bara vara en resurs som till varje pris måste användas varje minut jag finns tillgänglig.

Jag är en Dotter. En människa jag också. Inte en robot eller en maskin utan känslor.

Jag får ständigt höra hur duktiga alla andra är som finns och hjälper till med allt möjligt.

Jag räknas inte dit....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards