Direktlänk till inlägg 29 februari 2024

Två annorlunda dagar

Av Sirpa - Torsdag 29 feb 06:19

Det var väl tänkt att jag skulle vara ledig tisdagen men det blev inte riktigt så.
Jag gick upp tidigt och följde med kollegan på hennes tågersättningstur till Borlänge, helt enkelt för att se alla stationer som skulle angöras.

Från Mora är det Rättvik, Tällberg, Leksand, Insjön, Gagnef och Djurås som bussen måste in till tågstationerna för att hämta och lämna tågresenärer.

Jag satt bredvid och noterade färdväg och hade hand om resenärernas lastning av bagage.
Öppnade och stängde luckor så kollegan inte behövde kliva ur förarstolen.

Trevliga och pratsamma gäster hade vi som var så faschinerade över min och kollegans långa tid i branchen.
Jag har ju 40 år i bussbranchen.

När vi lämnat av de sista i Borlänge blev det full fart till depån i Avesta för att tvätta bussen och hämta material som saknades.
Vi var i stort behov av små soppåsar till båda bussarna, även till bussarna från Stockholm.
Så det skulle med.

Jag ville noga lära mig tvätthallen o Avesta så det var ännu en anledning till att jag åkte med.

Fick också möjlighet att träffa kollegor som jag tidigare bara hört namnet på och sånt är trevligt.
Möten med nya människor.

Jag fick en ny jobbtröja med dragkedja fram som passar perfekt.

Bär allt var klart som vi skulle göra så åkte vi till Borlänge station för att starta återfärd mot Mora
Det blev en hel del gäster och jag var jättenöjd med att ha kunnat åka med och se allt för på Onsdagen hade jag själv samma resväg med min buss

Jag startade 5.12 från Morastrand och det bar inte många gäster på min tur den morgonen.
Jag hittade bra och sedan var det bara att vänta några minuter i Borlänge innan jag hade samma rutt tillbaka.

Fick tom buss i Rättvik så jag kunde stanna till och handla på Willys i Mora innan jag återvände med bussen till boendet.

Nu kan jag den rutten och hittar till ett helt gäng nya stationer.

Resten av dagen blev dega i lägenheten.
Kollegan hade tågpassning och det innebär att hon måste vara tillgänglig för körning under en planerad tidsperiod.

Jag roade mig med att läsa bok, äta en massa onyttigheter och till och med sova en liten stund.
Pratade med döttrarna därhemma och saknar katterna runt mina fötter i köket och sovandes hos mig i sängen

Det är synd att jag har så ont i knät annars skulle jag ge mig ut på promenader.
Bara att gilla läget.





[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards