Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Tankar i tidig morgontimma

Av Sirpa - 30 mars 2014 06:00

Vaknade för en stund sedan med ömmande kropp.
Flytten känns i varenda led och muskel.
Värst är händerna som jag redan har sådana problem med.
Men det är ju övergående:)Gäller bara nu.Det är bara att köra långpasset i träningsprogrammet idag så blir kroppen glad igen:)

Läser med glädje min älskades blogg,att han inte verkar ta min flytt så hårt och det är ju bra.
Vi är ännu ett par men har inte fått igång samtalet emellan oss.
Alla sår ligger så öppna.
Kärleken till varandra är så stor så jag vet att vi åter hittar varandra,i särboskap.
För jag kommer inte att återgå till det liv vi hade,det är säkert.

Tiden får visa vilket håll vi styr åt och hurdan struktur vi får i vårt gemensamma liv,som det ändå är fast vi inte bor ihop.

Pusselbitarna i min tillvaro ligger spridda lite hursomhelst,nu skall jag sakta men säkert börja lägga pusslet.
Bit för bit med noggrann eftertanke.

Det som står på tur är visning av en lägenhet i Kungsör.
Blir spännande och se vad det är:)
Om jag gillar den så hoppas jag och ber att jag kan ha en chans att få den.
Det är en hyres 1:a på 60 kvadrat:)Stort,måste vara speciell planlösning.

Sedan är det arbetsdag imorgon igen.Förmiddag.Den sk Väckningstjänsten.Där är jag först på plats 4.50 och tittar till bussarna och startar upp kalla.
Håller kollen på att alla kommer och skulle någon kollega utebli,tex försova sig,vilket sällan händer så kör jag igång den tjänsten.
Har sedan egen skolkörning och långtur efter rast.
Slutar 14.10

Åker så till Västerås med Silver,Passaten som skall till ny ägare.På något sätt skall jag så ta mig till Eskilstuna och mitt tillfälliga boende.
Det blir tåg eller Högskolebussen.

Tror inte att jag varken hinner eller orkar mera den dagen.

Idag efter visningen tänkte jag fortsätta med plockandet bland mina saker,för att få fram sådant jag kan ha i husvagnen.

Sakta men säkert skall jag så landa i livet.Hitta en trygghet.
Är glad att jag kan vara här hos mitt lilla barnbarn,solstrålen.

Kändes så bra igår när P min svärson,tog sig besväret med att lämna åter den stora släpkärran jag hyrt från Statoil.
Jag var så trött och slut att för mig skulle det blivit jättejobbigt.
Han förbarmade sig.

Dottern och jag fixade mat under tiden.Ställde upp mina fina trädgårdsmöbler ute,tände kolgrillen och grillade kotletter.
Ugnspotatis till.Jättegott

Barnbarnet sov i vagnen och det var vårvarmt ute.
Vindstilla.Behagligt
Vi går mot en vår och sommar,fyllda av nytt liv.

Jag längtar efter min käresta hela tiden.Den kärlek jag känner för honom går aldrig att släcka.
Vårat samboliv är över men allt annat lever vidare:)
Nya tag,nya visioner,framtiden ligger öppen med alla möjligheter tillgängliga.
Kärlekens styrka är enorm men också sårbar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards