Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Sirpa - 29 januari 2015 11:04

Så var det tänkt iallafall, när jag vaknade imorse :)
Kände att tre dagar i rad med intensiv träning fick vara nog så en vilodag behövdes.

Valde att ta på mig träningskläderna när jag skulle ta en promenad till kyrkogården, för att tända två röda ljus i minneslunden.
Det var blött, halt och slaskigt nästan överallt.
Blev snart våt om fötterna för det gick inte att undkomma vätan.
Hade broddar på.

Bestämde mig för att ändå ta en extra promenad innan växthuset Romantica öppnade klockan 9.

Det var skönt i luften, ett par + grader.Blåste en del på öppna områden.
Valde att gå där det var lugnt från trafik.Kände för att ha lugn och ro på min utevistelse.
Stegräknaren på, likaså Runkeeper, träningsappen.

Knallade på med en skön, lätt känsla i benen.Härligt att vara ute i friska luften efter två dagars träningspass inomhus, på löpbandet.
Jag trivs bäst utomhus med träningen.

Efter en dryg timme styrde jag så stegen mot växthuset.

Tog av broddarna, gick in och valde ut en vacker Orkide som Kungsör bjöd mig på, som nyinflyttad.
Jag var in i Måndags efter träningen då och spanade in vad som fanns i detta fina växthus.
Romantica. Verkligen att rekommendera.Finns jättemycket fint.
Blommor självklart men också en hel del heminredning.

Köpte också tre gröna växter som får bosätta sig i min kärestas hus i Surahammar.
Varsin kruka med färsk Oregano fick också följa med.
Hade även 10 % på inköpen jag gjorde så det blev en bra affär för mig/oss.

Fick blommorna väl inslagna då jag var där till fots,
Tre påsar att bära hem:) Bra träning bara det.

Kom så hem efter 1.25 i tid.
8.3 km och över 10 tusen steg :)
Härligt!
Det blev en hel del idag med fast jag skulle ha det som vilodag.

Kändes kanonbra :)

Genomblöt om fötterna och kall på kroppen av blåsten gjorde att den varma duschen kändes toppen.
Innan dess lite situps och armhävningar.

Frukost med Titti samt softa i soffan innan arbetsdagen börjar.
Långt pass idag 13.40 till 23.10

Av Sirpa - 29 januari 2015 00:23

Ikväll lossnade det sista av oro inom mig då jag hade ett härligt samtal med min käresta.
Vi pratade om allt möjligt som ploppade upp i hjärnan.

Uppfattade honom som något dämpad och låg i början av samtalet, fullt förståerligt.
Medans vi pratade på så tinade vi upp båda och friheten i orden kom igång mer vartefter.

Det hela slutade med att jag satt och skrattade så jag fick hålla fast mig extra i ratten för att inte trilla ur stolen.
Fantasin var i full gång i bilder, som min hjärna skapar när jag hör något kreativt och kul.
I det här fallet handlade det om våra katter:)
Det skulle kunna bli en bok av alla hyss som de hittar på.

Kändes så härligt befriande att få skratta glatt och hjärtligt:)

Älskar att skratta och le och det kommer att få stor plats i mitt liv igen:))

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards