Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Sirpa - 4 februari 2015 23:00

Gick upp vid 6 tiden imorse.
Kaffe i magen vid köksbordet, med ljus tända självklart.
Kärestan låg och sov ännu då han lagt sig mycket senare än jag.
Vi är olika där, jag morgon och han kvällsmänniska.

Plockade med lite allt möjligt under morgontimmen innan avfärd till arbetet.Kände mig lite hängig, ont i mina händer.Nåt var inte riktigt iordning i min kropp.
Kanske det jag kände igår när jag gjorde ett försök till en runda på crosstrainern och kroppen skrek i protest.Gjorde bara ont...

Körde så till arbetet.Värken blev värre i kylan. -6 grader då och mera snö hade kommit.Skottade pyttelite framför garaget bara.

Körde så mina timmar på hala, knaggliga vägar.Kände hur det tog på mina leder.
Var en vända till Skinnskatteberg.
Klarade precis att komma förbi en plats där en varubil kört i diket och bärgaren väntade på att jag skulle passera innan vägen stängdes av.
Pratade med honom och jag var så tacksam över hans omtanke.
Vägen skulle bli stängd kanske 2 timmar.

Körde mot min korta rast innan en körning till Västerås.

Åkte efter arbetet och handlade på Maxi i Köping.
Det kostade på mina leder ännu mera.
Sedan till Sirahammar och min dotter på Moon där hon arbetar, vidare till fritis och hämtade mitt barnbarn som var överlycklig över att Nonno var med och hämtade.
Nu vet jag vart det är då jag hämtar henne själv imorgon.
Ska bli mysigt och få rå om min lilla tjej några timmar.

Pratade med en av " fröknarna" på fritis som jag känner sedan den tiden jag bodde i Surahammar:)
Kul att talas vid efter alla år.

Körde hem mor och dotter till sitt.Fick med en platta lantägg och åkte till huset.
Lastade in varorna.Hade jätteont!
Bytte om och åt lite.
Tvättade.
Försökte måla på väggarna men fick ge upp för värken.
Bastade för att få värme och lade mig sedan på soffan,såg på tv.

Somnade där under varm filt med tv på.Kärestan kom hem efter sitt eftermiddagsskift och då vaknade jag.
Alldeles yr....
Gick nyss upp i sovrummet, klockan är straxt 23 och jag skall sova vidare för natten.
Ska gå upp vid 6.30 imorgon.

Känner mig frusen....

Av Sirpa - 4 februari 2015 08:29

Satt och tänkte på imorse när jag åkte till mitt arbete i Köping, från Surahammar, att hur lycklig jag är över min bil.
Volvo V70.
Det snöar och snöar, vägarna är hala och sliriga, smala och trånga på sina ställen av mängden snö.

Min Volvo är så säker och stabil.
Självklart har det ju också med min körning att göra.
Tycker om att köra lugnt och samlat.
Håller avständ till framförvarande.
Riktga dubbdäck på och rena rutor.

Åker alltid i god tid så jag inte behöver ha bråttom.

Min bil är trygg och säker :)
Det är viktigt!

Är tacksam över mitt val.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards