Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Sirpa - 12 februari 2015 14:16

Hej!
Jag heter Titti Niva och jag är en kattdam i mina bästa år.
Jag fyller 15 år till sommaren och jag trivs med mitt liv som sambo med "morsan" min.

Jag är Bondkatt som det så vackert heter:) Jag föddes på Huskatten i Västerås.Jag och mina två brorsor.
Året var 2000.
Redan som nyfödd, innan jag ens öppnat mina ögon så var min familj in och hälsde på mig på Huskatten.
Jag har fått det berättat att jag valde ut min Lillmatte redan då.
Kände på mig att det skulle bli ett fint hem.

Mina första levnadsår bodde jag ute på landet, utanför Surahammar.
Jag hade storasyskon där.
Tre stycken till och med.
Morris, Marina och Majsan.
Jag busade med dem alla tre och Marina hade jag lite som mamma ett tag, hon tog hand om mig lite extra.
Samtidigt som hon var lite sur på mig när jag busade för våldsamt.

Sedan flyttade vi in till Västerås.
Jag fick bo i lägenhet och det var inte lika kul.
Så småningom flyttade jag hem till "morsan" som jag bor med nu sen snart 10 år tillbaks.

Vi bor i Kungsör i våran mysiga lya.

Fast just nu är vi hos Lillmatte och hennes familj.
Jag har en kompis här som heter Ville.
Jag har varit väldigt sjuk och det är jättebra att vi får bo här tills jag kan vara själv några timmar när morsan jobbar.

Jag har Diabetes sedan 5 år tillbaka och jag får insulinsprutor för att må bra.
I förra veckan blev jag jättesjuk.
Mitt blodsocker sjönk till alldeles för låg nivå och jag mådde jättedåligt.
Jag hade kramper, skrek och grät, hade svårt att andas, kissade ner mig och kunde knappt röra mig.

Morsan var och jobbade då och Lillmatte tog mig till doktorn.Vi körde fort för jag tappade medvetandet i bilen och det blev akut inne på sjukhuset.
Jag fick Glukos direkt i blodet för att inte dö.

Sedan kvicknade jag till och prover togs på mig.
Det visade sig att jag hade infektion i en tand i munnen och det var det som gjorde att jag fick insulinkänning och krampade.

Jätteotäckt och jag var så rädd.
Tanden togs bort och jag fick antibiotika för att bli frisk igen.
Jag fick ligga kvar på Strömsholms djursjukhus i två dygn.

Morsan och Lillmatte grät och var så oroliga för mig.

På bilden ser ni hur min hals blev rakad när dom på sjukhuset fick lägga sprutor just där.
Jag ser lite kal ut nu:) men det växer ut ny päls snart.

Jag mår mycket bättre nu men får ännu inte lämnas ensam.
Morsan vill mäta mitt blodsocker och jag blir jättearg på henne när hon sticker mig för att få fram lite blod, till teststickan.
Jag biter henne och klöser.
Blir så upprörd att morsan inte får ut något blod.
Hon blir ledsen när jag inte vill samarbeta, men jag hatar att bli fasthållen och stucken i trampdynorna.

Morsan och jag ska fixa detta på vårt vis.Jag visar henne hur jag mår och sedan styr vi vårt liv efter det.
Idag är jag lite trött och sover gärna mycket.Det är jobbigt att vara sjuk.
Nu ska jag sova en stund.
Skriver mer senare.

Mjaurrr/ Titti

Av Sirpa - 12 februari 2015 13:02

igår morse klockan 3 var det uppstigning och dusch.Kaffe givetvis.
Dottern likaså.Även andra dottern i sitt hem i Eskilstuna.

Jag hade fixat smörgåspaket färdigt kvällen innan, med stekt ägg/falukorv samt ost och salami.
Kaffethermosen laddades på morgonen och vi for iväg mot Eskilstuna 3.50
När alla tre var samlade styrde jag nedåt landet.
Tanken var från början att vi skulle haft en lånad takbox på Volvon, men omständigheterna gjorde det inte möjligt att åka och hämta den.
Det fick gå ändå.

Vi gjorde två stopp längs vägen.
Bara korta toabesök, bensträckare.

Kom så fram till ett jättelugnt Gekås i Ullared.Kunde parkera nära och bara traska in i varuhuset med våra kärror.
Inga köer någonstans.
Lika kul som alltid att komma dit, fyllda av förväntan.

Vi shoppade, fikade och shoppade vidare.Hittade lite kläder till min käresta.
Vidare till träningskläder åt mig själv.Hittade fint, funktionellt och billigt.
Sedan var det sökning efter inredning till kärestans hus.
Gardiner, lampor, tavlor och annat snyggt och mycket prisvärt.
Jag hade fria händer att vlja det som jag tyckte passar till huset.

Vi åt lunch vid 14 tiden och så var vi ganska möra redan.Fötterna ömma och svullna och yngsta dottern tvärförkyld och febrig.
Vi fortsatte tills det kändes bra :)
Jag var supernöjd med allt jag hittat.
Fullproppad vagn:) Väl ihoppusslad.

Sedan var det kassan kvar.
Vi hjälptes åt som alltid med att lägga upp och lasta åt varandra.

Fick verkligen se hur rymlig bil jag har då vi lastat in allt från, som vi uppskattade 4 1/2 varuvagn.
Emil var knökfull:)
Lämnade Ullared 18.30
Körde hemåt medans tjejerna vilade.
Stannade vid en Statiol och besökte toa, köpte gott kaffe.

Släppte av äldsta dottern i Eskilstuna, lastade in hennes inköp i huset innan vi for vidare till Surahammar.
Lastade in det mesta innan det var dags att nattas.
Klockan 00.50 släckte jag lampan.
Hade då varit igång i 22 timmar och kört bil 12 av dessa:)
Shoppat resten:)

Älskar våra Ullaredsturer, jag och mina tjejer.
Vi får tid att umgås i bilen.Vi pratar om allt som ploppar upp i hjärnan och kul har vi hela tiden.

Denna resa var hotad av Tittis otäcka vända med hälsan.
Nu blev det av ändå tack vare att min svärson tog hand om hennes medicinering och övervakade henne medans vi var iväg.
Guld värt!
Tack älskade Svärson <3

Jag kommer att blogga om det jag inhandlade i omgångar då jag inte är hemma ännu.
Sover en natt till i Surahammar innan Titti och jag styr hemåt Kungsör.
Skönt med ledig dag idag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards