Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Sirpa - 27 maj 2015 04:22

Jag hostade mig igenom gårdagen.
Det kändes till sist i den söndertrasade halsen och mellangärdet.

Åt Fishermans Friend hela dagen.
Så fort jag inte hade något i munnen och svalde, så kom rethostan.

Den sitter bara i luftröret.
Ingenting i halsen, så det är väl luftrörskatarr som det hette förr i världen.

Återigen kände jag hur bussens fläktar förvärrade hostandet, som att luften blev torrare.
Blev bättre när jag gick ut.

Skulle sova igår kväll och bara kraxade på.Försökte med allt möjligt och det hjälpte inte.

Till sist när jag hade 5 timmar kvar att sova bara, klev jag upp, kokade vatten.
Skar upp flera skivor färsk ingefära och stor sked honung.
En thepåse i vattnet, bara en kort stund.
Lät sedan det övriga ligga och dra i kanske 10 minuter.
Drack i små klunkar.
Ingefäran sved i halsen, men också lugnade.

Hostan lugnade ner sig och jag fick nog ro för att somna.
Sov utan någon hostattack alls:))

Det var ett bra knep!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards