Direktlänk till inlägg 17 februari 2016

Dag med guldkant :)

Av Sirpa - 17 februari 2016 12:30

Igår på min fridag hade jag en härlig dag tillsammans med min äldsta dotter och barnbarn.

Började morgonen med att åka till Maxi på Hälla.Fyllde på färskvaror och fyndade en hel del, just för jag handlade så tidigt på dygnet.

Köpte bla en smörgåstårta från dagen innan som såg grymt god ut.

Sedan blev det en grillad kyckling som idag fått bli en ingrediens i matlådor jag gjort iordning för veckan.

Vid 10 tiden, efter att jag dammsugit och städat härhemma, kom min äldsta dotter och mitt minsta barnbarn över.
Vi skulle ägna dagen åt varandra.
Leka, prata och skoja.

Lilla Lovan höll sig undan en stund men kom straxt fram, i ren nyfikenhet.
Hon kunde inte låta bli att komma och se vad det var för liten individ som dykt upp hemma hos oss:)

Vi åt av smörgåstårtan som var superb.Jag tog resten till frukost imorse, efter min träning.

Innan dess var vi ute och provade lekparkerna i kvarteret.
Gungade och levde bus:)

Det var strålande vacker vinterdag.
Efter nån timme började vi frysa vi vuxna och lillkillen blev trött av all lek.
Så vi gick hem och åt.

Sedan var det dags för honom att sova en stund.Lite svårt att få honom ner i varv.Men det gick efter sagor och mormors mysiga säng.

Dottern och jag hann prata en hel del under dagen och jag mådde bra av att få hennes syn på mitt liv just nu.
Hon är ju beteendevetare och kan med enkla medel få mamma sin medveten om dåligt mönster som äter min energi.

Därav bloggen tidigare om människor som indirekt sårar och dömer mig.
Jag är inte guds bästa barn jag heller, men jag tycker att det är värt att sopa framför egen dörr först innan hånfulla ord och kommentarer delas ut om mig som person.

Jag är inte problemet i deras liv utan den bär de själva...
Det är väl förmodligen lättare att lägga skulden på mig än att ta tagvi kärnan.

Jag ger mig inte!
Jag vet vad jag vill ha och jag behöver inte agera ojust.

Jag är så tacksam över att min dotter lysdnar på mig och ger mig stöd och råd.

Efter att lillkillen sovit blev det så dags att prova mormors badkar:)
Det var populärt!
Med badskum och lite leksaker.

Jag fick när de kom ett paket med ägg från de egna hönsen.
Jättekul att få ta del av deras produktion.
Det är 4 hönor som jobbar på:)

Mot seneftermiddagen var vi hungriga och det blev hämtning av pizza.
Jag mådde lite risigt under några timmar.Hostade en hel del och kände mig frusen och matt.

Pizzan var toppen och jag fick även matlådor av min.
De är ju så stora.

Lillkillen åt nästan hela sin barnpizza.
Han hade en utan mjölk för allergins skull.
Mjölkprotein ställer till i hans lilla kropp precis som hos kusinen.

Han fick en köttfärspizza som han åt med god aptit.
Härligt att se:)

Mormors glasögon måste ju testas:)

Kvällen kom och de två älsklingarna åkte hemåt.
Jag kände mig väldigt ensam efter de åkt.Lovan kom fram och tröstade.

Kände mig tidigt trött så det blev sovdags tidigt.

Tvättade under dagen också, två maskiner i tvättstugan.

Skänkte kaffemuggar och glas till min dotters arbetsplats, där det är stor åtgång.
Jag hade ju fått kvar sådant efter H som jag hyr lägenheten av.

Bra att de kom till nytta.

Saknar min älskade vän oerhört.
Men lever i det ...har ju inget annat val:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards