Direktlänk till inlägg 22 maj 2016

Blev förvånad...

Av Sirpa - 22 maj 2016 04:56

I brist på annan syssla då jag låg vaken i husvagnen, efter min läskiga dröm om grävmaskinen som jagade mig, så läste jag mitt X blogg.

Ville se hur det gått för honom i Göteborgsvarvet.
Det är ju en grej som jag blivit förtjust i via honom, just Varvet.
Var med honom några gånger innan jag själv vågade mig på att genomföra.

Han är jätteduktig och det gör mig lite stolt faktiskt.
Han är ändå en människa som jag hade mycket skoj med och många år fick vi tillsammans.
Både fina tider men även mycket elände.

Han kom in i mitt liv i ett skede då jag mådde riktigt dåligt och sökte min egen plats i tillvaron.
Då min själsliga sökning började kan man säga.

Vi var tillsammans av och till han och jag.Bodde ihop två vändor och alla gångerna var det jag som lämnade honom.
Vi är så olika individer han och jag.
Egentligen helt främmande för varandra för båda strävade vi efter att vara just den vi själv ville vara.

Två själar som egentligen ville vara själva men ändå inte.
Jag vet inte idag vad jag sökte i honom.
Stundtals var jag helt galet kär i honom och i nästa ville jag bara lägga benen på ryggen och dra.

Sista gången jag lämnade honom blev för gott.
Då insåg jag hur lite jag egentligen betydde för honom...trodde jag!
Läster nu i bloggen att jag hade ett stort värde i hans liv.
Det upplevde jag inte medans vi levde ihop...
Trist att sånt kommer fram i efterhand.
Inte för att det förändrar nåt nu ...men hade kanske gjort det då.
Vad vet jag :)

Allt har ju en mening och de år vi fick tillsammans lärde mig mycket om relationer och har utvecklat mig som person.
Det har givit mig styrkan att bära mig själv och att tycka om ensamheten jag många gånger väljer.

Som livet är nu så går jag inte in i ett föhållande förrän det känns hundra bra....singellivet är alldeles för bra för det.
Tack för den tid vi fick, den lärde mig mycket.
Hoppas du finner kärleken i ditt liv, som fungerar till fullo med ditt sätt att leva.

Jag är förvånad att jag betydde så mycket för dig....

Idag älskar jag en man djupt och har gjort det i ett års tid.
Den kärleken är nog den man du talade om att jag borde träffa..
Du visste redan då vad jag behövde :)
Jag minns orden...
Att jag behöver en man som är bestämd..en kraftkarl som vet hur han hanterar mig.
Med en egen vilja men som ger mig det jag behöver.
En utmaning...det behöver jag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards