Direktlänk till inlägg 30 maj 2016

Testar nytt...

Av Sirpa - 30 maj 2016 17:44

Min lilla sambo och livskamrat Lovan, som jag adopterade i Februari från ett katthem i Västerås, har ju inte riktigt varit nöjd med sin tillvaro hos mig.

Först var hon rädd och gömde sig.
Sedan började hon kissa i min säng.
Likaså på en matta i köket som jag fick lov att kasta bort.

Hon har stundtals sådan stress inombords att hon bara springer omkring och skriker.
Rusar omkring och låter sig inte lugnas på något vis.

Jag har haft tålamod med allt då jag inte vet vad det är för trauman hon genomgått, innan hon blev hittad på E18 av polisen förra året.
Då var hon bara en kattunge.

Idag åkte jag och köpte en sak som jag hört talas om.
En dosa att koppla i vägguttaget med en flaska feromoner påkopplad.
Den utsöndrar lugnande ut i luften i rummen.

Vi får se vad som händer om detta kan hjälpa min lilla tjej att komma till ro.
Redan ett par timmar senare låg hon avslappnad på golvet, trots en massa ljud utifrån, när balkongdörren stod öppen.

Hon kom och lade sig hos mig i soffan och tillät sig bli kelad, kliad och klappad utan att hela tiden vilja därifrån.
Spann så det dånade.

Just nu ligger hon under rumsbordet nöjd och spinner.
Hoppas det är denna effekt som blir utav medlet.
Flaskan räcker i 30 dagar så det blir intressant att se hur detta fortlöper.

Min önskan är att hon ska kunna sova hos mig och att sovrummet också är hennes tillhåll.
Nu är dörren stängd dit ständigt.

Jag gör allt för att Lovan och jag ska få ett bra liv tillsammans.
Provar detta...hoppas!!

 
 
Ingen bild

Syster

30 maj 2016 21:10

Vi håller alla tummar och tassar att det funkar för Lovan, så hon får lite ro.

Sirpa

31 maj 2016 06:49

Ja verkligen!
Hon är ju en underbar liten kisse som behöver massor med kärlek och omsorg.
Det vill jag ge henne :)
Min lilla sambo och kärlek.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards