Alla inlägg den 20 juli 2016

Av Sirpa - 20 juli 2016 21:32

Hade tänkt träna imorse men det är något som inte stämmer i min kropp.
Känns inte bra och jag kan inte sätta fingret på vad det är...

Valde istället att efter morgonkaffe och katternas frukost, packa med kaffethermos, mackor och annat jag behövde för timmar på stranden.

Min mage bara bråkar så det är något jag måste göra för att få ordning på den och det snart.
Fastevecka är nog lösningen på problemet.

Åkte först av allt till Eskilstuna för att plocka Svarta Vinbär.
Fick meddelande från min dotter att buskarna plockats ur igår....snopen jag blev!

Fick ihop ca 3 dl som jag kan ha till frukostfilen några mornar.

Tog med mig två krukor pelargonier som stod så torra ute, efter att jag rådgjort med dottern förstås.
Hon är ju inte hemma och då blir inte blommorna vattnade lika bra.
De får bo hos mig sålänge så underlättar det för alla.

Åkte sedan vidare till Sundbyholms Slott och badplatsen där.
Nästan folktomt då jag anlände innan 9.Lade mig och solade efter kaffe och smörgås.

Det fyllde på folk vartefter och jag badade två gånger under de timmar jag var där.
Flyttade bort mig från stranden då det kom en barnfamilj så nära att jag hade dem springande på mina saker och skvättande sand i ögonen på mig där jag låg och löste korsord.

Föräldrarna struntade fullkomligt i att ungarna for omkring överallt, fullständigt hänsynslöst.
Så jag valde att plocka bort mitt och mig till en lugnare del på gräsmattan.

Fick ordentligt med sol innan den valde att gå i moln vid halv 2 tiden.
Pratade på messenger med min älskling och han hade det bra.
Lugnt och skönt som jag önskade att han skulle få ha.

Åkte till Erikslund hemma i Västerås, efter jag tankat bilen i Etuna.

Med blött hår och blöt bikiniunderdel, gled jag in till en Hälsokostbutik och köpte ett 5 dagars fastepaket.
Åkte sedan vidare till Ö o B och köpte lite annat där.

Sedan hem med allt.
Mycket att bära med blomkrukorna också.Tre vändor blev det i trappen.

Kom in och satte genast igång och dammsög.Kattkiesel överallt.
Packade upp och placerade blommorna på balkongen.
Vattnade allt därute då det var så varmt.
+ 28

Fixade mat och åt.
Magen igång och bråkade igen....
Så less på detta.

Vilade och tog senare ett bad.

Av Sirpa - 20 juli 2016 07:49

Kom på mig själv igår kväll att jag kände mig ensam, efter att jag kört mitt eftermiddags varv till och från Arlanda.
Nästan alla nära och kära som jag brukar besöka är bortresta.

Skönt med en kort tjänst på hemmaplan.
Kvällen var jättevarm.
Fortfarande +22 vid 21 tiden.
Tropisk natt brukar det väl kallas när temperaturen ligger så högt.

Får så vackra bilder från tjejerna som är i min husvagn på Öland.
Är så glad att de kan använda den för sin ledighet.
Öland ger ju batteriladdning som räcker en bra bit in på hösten sedan.

Kusinerna mår så bra av att få vara med varann på heltid.
Isaac får också möjligheten att umgås med hundarna.
Hemma ges ju inte möjligheten till husdjur då det är allergi i familjen.

Min älskade har också tagit sig väl unnad semester och dragit sig åt sidan ett tag från allt som suger energi.
Jag hoppas och ber att alla som lever på hans hjälsamhet och energi, nu låter honom vara ifred.

Det är ett hemskt år han har bakom sig, där allt krävde hans kraft och tid.

Han behöver ladda batterierna och återhämta sig.
Hans egen hälsa är heller inte i topp och det är inte någon som ens skänker detta en tanke.
Bara avkräver honom hjälp och får de inte det, när han inte hinner eller orkar så kommer elakheten som ett brev på posten.

Tänk om var och en kunde bära sitt eget ok och lösa sina egna problem.
Bara för att han är en hjälpare så innebär inte det att han skall tas förgiven och utnyttjas.

Sådan egoism har oftast ingen gräns och suger kraft nå så grymt.

Den vila han nu får....låt honom få den!!
Jag vet att berörda läser min blogg.
Ta till er...tänk till litegrann.
Det är en människa ni utnyttjar för eget välbefinnande.
En bra, reko människa som gärna hjälper och finns till.
Men hans ork är också begränsad

Idag är jag ledig :)
Så skönt!
Kommer att köra 4 Örebronätter i rad sedan.

Ska unna mig glädjen att åka hem till min dotter i Etuna och plocka svarta vinbär.

Dammsugaren åker fram härhemma en stund då min lägenhet börjar likna en kattlåda igen, med alla kieselsmulor överallt, som följt med små söta tassar.

Katterna är skönt levande med sina vanor :) Trivs med det.
Vill inte ha så många katter själv, men tycker det är härligt under några veckor.
Det är liv och rörelse, bråk och kiv emellanåt ...

Lovan är lycklig över sällskap när jag jobbar.

Någonstans idag skall jag klämma in ett träningspass och bada.
Funderar faktiskt på att ta detta i Eskilstuna och badet i Borgåsund
Vi får se vad det blir :)
Gör helt det jag känner för på ledig tid.

Funderar på att köpa mig ett fastepaket från hälsokostbutik.
Magen behöver få sig lite lugn och min airbag :) behöver minskas.
Uniformsbyxorna sitter lite för tajt.
Vill ha dem lösa vid midjan när jag sitter vid ratten.

Träning och fasta gör susen.
Kör en vecka så får jag se hur det funkar.
Känner inte för några krafttag just nu utan fasta är en lagom metod.

Dagen är bara min :)
Gillar tanken

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards