Alla inlägg under januari 2017

Av Sirpa - 26 januari 2017 19:07

Min älskade V70 Emil blev ju utlagd på nätet för försäljning för ett par dagar sedan.

Jag servade honom igår morse och kände hur det knöt sig i magen av tanken att skiljas från honom.
En så bra, snygg, trygg och säker bil.
Jag undrade inom mig vem som skulle ge honom ett nytt hem.

Varför jag säljer är ju för att jag knappt kör honom och än mindre blir det när älsklingen flyttar hit.
Det kommer en bil till med honom.

På min långrast igår så ringer min dotter och frågar hur priset ligger på Emil.
Hon vill köpa honom för att han är så bra.

Vi kom överens om priset och några timmar senare kontaktade hon mig igen och gav klart att pengar finns om några dagar.
Då gör vi upp affären.

Emil får verkligen ett toppenhem där han redan är älskad och min dotter trivs så bra med honom.
Hundarna har sin bur klar där och allt bara stämmer :)

Han blev alltså kvar i släkten min älskade Volvo :)
Toppen!

Av Sirpa - 25 januari 2017 23:50

Tisdagen och snart även Onsdagen är lagda bakom, fyllda med jobb och andra händelser, sysslor och framåtsträvan i allt.

Tisdagen var en tidig arbetsdag som började för mig med att jag fick upp samtidigt som min älskling lade sig att sova efter sitt arbetspass.

Gick till jobbet i den kyliga morgonen.
Hade sedan bråttom hem på rasten för att hämta bilen, då jag behövde iväg snabbt när andra vändan till Arlanda var klar.

Hämtade upp mitt lilla barnbarn så hennes mor kunde gå på sitt läkarbesök.
Lillan och jag passade på att besök Netto och Willys.
Vi köpte toapapper hem till dem och clementiner till mig.
Lillan fick en Bamsepysseltidning också.

När dottern var klar hos läkaren så åkte jag hemåt.
Var jättetrött efter att ha gått upp så tidigt.

Idag lade min vän och kollega ut min bil till försäljning på Blocket.
Får se vem som blir den nya ägaren.
Måste bli någon som är snäll.

Älsklingen ringde mig och vi pratade en stund innan jag gick och lade mig på kvällen.
Innan dess tog jag ett varmbad.
Åt mat och segade framför tv:n

Onsdagsmorgonen fick jag sova lite längre.Körde bilen på service hos Bilia.Det fixades medans jag väntade.
Åkte sedan till jobbet.
Körde en vända till och från Arlanda.
Jättenöjda kunder :)

Hade långrast.Tur det då jag blev försenad.Det hade krockats i Märsta och en bil brann på E4:an
Så valet av färdväg blev en chansning.
Krocken var avklarad men fortfarande köigt.
E4:an blev avstängd så jag valde rätt.

Åkte och tvättade bilen innan hemfärd.
Fixade mat och lade mig sedan att vila.

Resten skriver jag om imorgon :)
Dagen tog en kul vändning...

Av Sirpa - 23 januari 2017 20:07

Vaknade redan vid 3 tiden imorse.
Valde att gå upp, fixa kaffe och sedan krypa ner en stund och blogga.

Gick upp 4.00 och klädde mig.
Traskade iväg till jobbet.Det var flera plusgrader så jag var svettig vid framkomsten.
Startade upp min buss och gjorde mig klar.
Mycket kunder redan den tiden.
5.30 från Västerås.
Hade 27 personer i bussen när jag åkte från Enköping.

Mysig körning i mörkret när i stort sett alla sov i bussen.
Styrde fram mjukt och försiktigt.
Anlände till Arlanda i bra tid.
Resenärerna tackade och var så nöjda.

Åkte åter Västerås med bara några få kunder.Förarbyte och två timmars rast.
Gick hem raskt.
Tog upp bilmattorna och tvättade dem i badkaret.De var så genomskitiga och jag skulle ju besiktiga idag.

Tog mig en påse Nutrilette i shaker till lunch.Vilade kort och åkte sedan till jobbet igen.
Tog bilen med mig.
Körde en vända till och från Arlanda.

Efter jag slutat så for jag raka spåret till gymet.Skrev in mig som medlem ett år och tog betalningen på autogiro månadsvis.
Pratade litegrann med tjejen i kassan.Jättetrevlig
Kände mig verkligen välkommen.
Ska bli härligt att börja träna.

Fick en påse med lite varuprover och en shaker.
Trevligt :)

Förflyttade mig sedan bara bakom hörnet där Carspect bilbesiktning ligger.
Fick komma in tidigare och Emil V70 gjorde mig så stolt med att gå igenom utan problem.
Han fick beröm.Fin och bra bil.

Kändes toppenbra att åka därifrån med blankt papper.

Åkte till Maxi och handlade lite matvaror, toa och hushållspapper.
Kom hem och värmde mat.
Åt det som var kvar av Gulaschsoppan från igår. Ostknäckemacka till.

Vilade en stund på soffan innan jag gjorde lite styrkeövningar.
Bestämde mig för att ge mig ut på powerwalk.

Slutade med att jag hade denna dag gått över 10.000 steg.
Nästan 9 km blev det.
Känner mig stolt och glad över att ha kommit igång och röra på mig igen.
Har flera kilon som jag måste bli av med så snart som möjligt och det måste bli med träning och inte svält.

Det får ta tid....jag vill i form igen.
Så skönt att kunna träna igen
Har saknat det oerhört

Min älskling ringde mig sedan när jag stod i duschen.
Längtar så efter honom.
Nu är det bara 4 dagar kvar till vi hämtar nycklarna till vårt eget.
Han har haft en tuff helg bakom sig.

Av Sirpa - 23 januari 2017 17:21

Han gick igenom med glans :)

Bra bil utan några som helst fel eller brister.
Känns jättebra nu när han skall säljas.

Synd bara att jag inte hann tvätta Emil innan besiktningen.
Det är så smutsigt på vägarna så det räcker med några kilometer bara så är bilen skitig

Av Sirpa - 23 januari 2017 04:03

Ny vecka och nya tag.

Tiden rullar på och nu är det bara 4 dagar kvar till vi hämtar nycklarna till vårt gemensamma bo.

Två medelålders människor som gör valet att flytta samman.

Känns helt fantastiskt!

Jag älskar denna man så djupt och innerligt och vill inget hellre än att leva nära honom.
Nu blir det verkligehet...bara dagar bort :)

Straxt kommer jag att iklä mig uniformen, gå till depån för att hämta ut bussen.
Köra en tur till och från Arlanda.
Hoppas på att värmaren är igång i min buss så jag slipper frysa.

Har redan varit vaken nästan en timme.Bryggt kaffe och gjort iordning smörgås att ha med till jobbet.
Gott med frukost om ett par timmar.

Plockade undan ren och torr tvätt.Skön känsla att lägga in i lådor och skåp, det som är rent och fräscht.
Kommer att bädda sängen för jag gillar att komma hem till ordning och reda efter jobbet.
Har två timmars rast idag och då kommer jag hem och hämtar bilen som skall besiktigas efter jobbet.

Skönt med promenader när tiden till det finns.Behöver handla lite hem, så det får bli det sista innan jag till sist landar hemma i eftermiddag.

Ny vecka och fullt upp kommer det att vara.Har struktur i det som ligger och väntar och det känns tryggt.
Ingen stress någonstans är mitt mål.

Någon dag denna vecka kommer jag att besöka det gym jag och älsklingen skall träna på.
Han har redan skrivit in sig och kör igång 1/2.
Går över från gymet i sin hemstad till det nya, i samband med flytten hit.

Jag kommer också att träna där på det sätt som passar min kropp och mina mål.
Har lite planer och tankar :) som jag skall testa.

Nu upp ur sängvärmen.
Hopp i uniformen och rask promenad till jobbet.

En ny tillvaro startar idag :)
En spännande och givande sådan.

Av Sirpa - 22 januari 2017 21:31

Ligger i min säng nu, nedbäddad och lite frusen.

Har varit ledig i fyra dagar och dessa har gått rasande fort.
Hunnit med mycket och det bästa av allt har varit umgänget med mina döttrar och barnbarn, även svärson.
Mina älsklingar hela bunten.

Nu ikväll kom yngsta dottern hit med lillan och vi åt middag tillsammans.
Jag hade köpt lite kläder åt lillan från Gekås som hon fick.

Hon är så söt i sitt tonade hår nu lillgumman.

Mormors tösabit :)

Det blev lite Söndagsgodis åt henne när vi vuxna drack kaffe efter maten.
Skulle tagit äppelkaka men vi var så mätta av maten.

När de åkt hem bytte jag om till nattlinne.Diskade långpanna och stekpannan.
Resten tar jag imorgon.
Satte mig vid tv:n då det gick en serie jag tycker om.
Barnmorskor förr i tiden och deras arbete.

Ska straxt släcka och sova.
Skall upp 3.40 imorgon.
Välanvända fyra dagar har det varit.
Nu räknar jag dagar till jag och älsklingen hämtar våra lägenhetsnycklar.

Älskar honom så mycket!

Av Sirpa - 22 januari 2017 18:02

Så skönt att bara slappna av i kropp och hjärna.
Hade färgat håret och duschat en lång stund.Varm och avslappnad sjönk jag ner i soffan.
Tv:n stod på och jag torkade håret, borstade igenom det ordentligt och kände hur trött jag var.

Lade mig ner, såg på tv.
Handlade om slottet Tower och dess innevånare.
Somnade och sov över en timme.
Drömde konstigt, vaknade av det.
Trodde att jag sovit jättelänge.

Kände att jag saknade min älskling som återigen har det kämpigt med allt runtikring, när han är ledig.
Inte en helg att han får ha lugn och ro ikring sig.
Ständigt någon släkting som kräver sitt.
Fixarsonen och brodern, dygnet runt i alla lägen.

Jösses!

Nu har jag mat klart i ugnen till min yngsta dotter och mitt lilla barnbarn.
De kommer på kvällsmat :)
Mysigt!
Fint avslut på en vecka fylld av aktivitet

Av Sirpa - 22 januari 2017 12:46

Har nyss hämtat upp tvätten från de två sista maskinerna.
Körde 6 maskiner totalt.
Så nu hänger det väldoftande tvätt i hela lägenheten.
Varje element är belamrad :)

Har ätit Gulaschsoppa som jag älskar smaken av.
Med ostknäckebröd till.
Ligger nu i soffan och pustar ut efter allt jag redan hunnit med trots att det bara är lunchtid.

Skriver med älsklingen på messenger och hans far är på sjukhus, igen!
Med brutna revben efter fall i hemmet inatt.
Det är hela tiden någonting med dessa gamlingar som skulle behöva bo så de har personal dygnet runt.
De klarar sig inte själva längre.

De skulle bo som min syster som har hjälp i samma hus.

Jag har packat ett par kartonger.Märkt upp noga och ställt undan.
Nästan alla varor från Gekås är undanplockade.

Om några timmar kommer yngsta dottern hit med lillan och hundarna.
Vi ska äta kvällsmat.
Så en stunds vila unnar jag mig nu innan hårfärgning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards