Alla inlägg den 25 mars 2017

Av Sirpa - 25 mars 2017 22:12

Lördagen gav några steg i benen.
Skriver om detta lite senare...
Smälter intrycken från en fantastisk upplevelse, under kyrkor och Riddarfjärdens vatten

Av Sirpa - 25 mars 2017 06:48

Fredagen började bra med timmar hemma, tillsammans med sambon.
När han farit till sitt arbetspass så tog jag en kort vila på soffan.

Klädde mig sedan och gick till jobbet med cykeln bredvid mig.
Halva sträckan fick bli cykling då jag blev så varm och svettig av att gå i uppförsbackarna.
+9 grader ute och full sol.
Riktig vårdag

Körde igång min arbetskväll med att ta ut en buss från depå.
Vana trogen fick jag lov att städa ur den först, efter kollega som bara lämnat den med skräp, nerfällda stolar och fördragna gardiner.
Det blir aldrig bättre har jag insett vid det här laget.

Fick med ett gäng från Västerås till Arlanda.
Älsklingen ringde och berättade att en UL buss kört sönder hans högra backspegel, på Resecentrum i Västerås.
Vi är alltid i vägen för dessa "kycklingar" vart vi än befinner oss.
Hmmm.... jag måste kolla nästa gång om "kycklingbussarna" har någon ratt.

Kort kort rast efter återkomst Västerås. Älsklingen löste av mig efter han haft sin rast.
Hann få i mig lite yoghurt och gå på toa, sedan åter till nästa förarbyte.
Kväller och mörkt.
Kände mig trött och magen värkte.

Träffade på goa kollegor på Arlanda.
En på Nettbuss som var så glad av att se mig :)
Samt en Swebuskollega från Linköping + en fd från depå Västerås/Uppsala.
Att hinna byta några ord sådär är så värdefullt.
Jag var ute tre minuter och tog frisk luft och då hann vi prata och krama om varann en sväng.
Guld värt!
Nettbusskollegan blev så glad över att jag och min älskling blivit sambos.
Vi var tidigare Nettbussare alla tre ju :) och att ses igen var toppen.

Åkte hemåt med ett gäng som sov hela vägen.
Körde lite större vägar för att undvika vilt. Det är mycket rörelse i naturen denna årstid.
Vill inte köra på någonting.

Dessutom var jag trött.
Jag är ju morgonmänniska så kvällsjobb är jättekämpigt för mig.
Är trött då och det krävs enorm kraft för koncentrationen.
Jag är ingen bra förare kväll och natt.

Dessutom kände jag stress just pga att det var så kort rast.
Stress äter energi och skadar själen.

Kom hemtrampande till min älskling som bryggt på nattkaffe åt mig, som han vet att jag gillar.
Min goding :)

Grannarna hade fest och det rejält.
När vi skulle sova vid midnatt så skallrade gardinstången i sovrummet av basen i väggarna.
Klart att folk ska få festa, det hör ju till livet. Men när det går till sådan överdrift så tappar jag sugen till sist.
Började leta efter numret till störningsjouren då det blev tystare.
Säkert någon granne som redan ringt.

Jag hoppas verkligen inte att detta upprepas alltför ofta.
Nu tappade jag välbehövlig sömn inför min dag på Tunnel Run i Stockholm.
Fick sova kanske 4 timmar.
Alldeles för lite!

Nu sitter jag uppe med min kaffekopp.
Har packat en ombytesväska.
Är säkert svettig efter loppet.

Om 40 minuter hämtar min dotter och lilla barnbarnet mig och vi far till Karolinska där starten går.

Straxt hopp i kläderna.
Frukost med i bilen och full rulle mot nya äventyr :)
Älsklingen sover ännu

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards