Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Sirpa - 13 mars 2017 20:04

Gick upp 2.45 denna morgon.
Fixade kaffe med i thermos.
Fram med cykeln ur källaren, ut i mörkret och kylan.
Några minusgrader.

Trampade iväg och blev svettig efter ett tag.
Har inte cyklat på säkert ett år.

Tog god tid på mig till jobbet.
Det är ju 4.5 km så det är inte långt.
Mest uppför till jobbet.

Tog ut min buss och körde igång dagen. Åkte tom från Västerås.
Det har nog aldrig tidigare hänt.
Fick på pensionärer i Enköping som klagade på det mesta.
Till och med blinkersen lät för högt på min buss :/ Suck!
Ibland blir man bara så trött på folk.
Jag stängde av öronen och skötte mitt jobb.

Jättekort rast när jag kom åter till Västerås. 45 minuter bara.

Hade med mig äppelkaka idag och bjöd alla på.
Älsklingen hade kört dem kvällen innan till jobbet när han började sitt pass. Då slapp jag ta dem på cykeln.

Körde en vända till och sedan bussen till depån.
Min käresta tog över den och körde igång sin arbetsdag.

Jag trampade till Coop och handlade.
Kramade om en kollega från VL utanför :)
Jätteglad att träffa henne.

Trampade hem. Riktigt jobbigt då jag handlade för mycket. Tungt att ha i handen och trampa samtidigt.
Kom hem genomsvettig. Hopp i duschen direkt.
Åt sedan mat och vilade på soffan.
Somnade till kort.

Satte sedan igång att laga mat.
Gjorde gryta på fläskytterfile.
Ris till detta. Blev riktigt gott.
Gjorde matlådor av detta.

Satte sedan upp en duschstång och draperi i badrummet. Hade med dem från förra lägenheten.
De kommer nu väl till pass för min älskling är så bredaxlad att han inte får plats i den fjuttiga duschkabinen som finns i vårt badrum.
Nu kan han dra för draperiet och duscha med öppna kabindörrar.

Finns lösningar på allt :)

Sedan dammsög jag hela lägenheten.
Skulle gjort i helgen men vi valde att rå om varann den tid vi fick istället.

Sedan satte jag upp de tre speglarna i hallen som vi köpt.
Hallen är så trist så vi ville ha lite liv i den.
Blev bra tycker jag

Senare skall jag sätta upp något emellan speglarna.
Har lite ideer som jag skall prova.

Nu har jag lagt mig efter att ha diskat upp efter dagens matlagning.

Ska upp 2.45 imorn igen och cykla till jobbet.
Älsklingen är ledig imorgon och skall hjälpa sin mor och far lite.
Har har minsann ingen vila på sina lediga dagar.

Jag ringde campingen idag och vi fick den plats som vi ville ha.
Den föregående var ju för liten för min vagn.
Denna kommer bli jättebra
Skönt få det klart
Räkningen kommer under nästa vecka.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards