Alla inlägg den 14 juni 2017

Av Sirpa - 14 juni 2017 20:45

Jag är verkligen trött på att jobba just nu.
Ledighet och egentid hägrar...

Två tidiga förmiddagar har jag kvar och den första av dem är imorgon 3.52
Jag skall gå upp 2.20 inatt för att gå de 4.5 km till jobbet.
Jag vill verkligen gå, då det är så skönt och för mig som terapi.

Väl vid ratten och kaffemuggen bredvid så känner jag hur dagen redan är igång
En skön känsla.

Idag hade jag samma tidiga tjänst och då åkte jag vår nya bil.
Bilen behövde stå på jobbet då sambon levererade vår förra bil till det ställe där hon skulle vidare i processen.

Då var det nära och bra för kärestan att hämta nya bilen på jobbet.

Annars hade jag gått som jag brukar.
Kändes lite konstigt faktiskt att inte vara varm och svettig, då jag startade igång bussen för denna dag.
Var lite frusen istället.

Två arbetsdagar kvar....
Jag vill inte jobba mera just nu.
Är såååå less på det!

Idag när jag kommit hem efter jobb och storhandla på Maxi, så åt jag lunch och lade mig att vila en stund.
Tvärsomnade och sov i två timmar på soffan
Är så totalt slutkörd ....

Längtar så efter att få vila, resa bort och bara vara med kärestan, ledig och fågelfri, utan plikter och krav.
Bara vara och andas

Av Sirpa - 14 juni 2017 19:27

Igår hämtade jag hem vår bil, som bara damp ner från klar himmel, när vi som mest behövde henne.

Vår förra gumma Saabina har nu gått till bilhimlen och det kändes inte alls bra, då vi bestämt att ha henne kvar några år. Hon var omtyckt av oss båda.

Det satte det stackars rådjuret stopp för och därefter försäkringsbolaget.
Skadorna var för stora.

Nu är Elsa här och hon är för oss främmande och ny.
Härlig färg har hon

Namnet Elsa fick hon från Elsa i Frost.
Färgen hennes är Glacier Silver Pearl.

Vi har snart semester och den ska vi ägna åt till att lära känna våran glada, pigga och riviga Griffinbrud :)

Visst är hon fin?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards