Direktlänk till inlägg 9 maj 2018

Vaknade ur mardröm

Av Sirpa - 9 maj 2018 02:39

Vaknade nu inatt av en hemsk dröm som fick mig att må riktigt dåligt.
I drömmen var det en man som trodde sig vara tillsammans med mig, fast det absolut inte var så.

Han dök upp på olika ställen och ville hjälpa mig med allt möjligt.
Han kunde stå i trappen och vänta på mig när jag kom hem.
Vakta utanför jobbet när jag var där.
Ringde mina vänner och betedde sig som att han var min partner.

Riktigt otäckt till slut för jag kom inte undan från honom någonstans.
En riktig stalker.
Jag var ordentligt rädd och vågade knappt gå ut längre för jag var rädd att han kom leende emot mig och skulle finnas för mig med allt.

Jag försökte smyga iväg dit jag skulle men undkom inte personen ifråga. Han fanns överallt. Det var vad hans liv innehöll. Närheten till mig.

Jag var livrädd till sist för han kom bara närmare för varje tillfälle.
Han struntade fullkomligt i att jag har sambo som jag älska högt.
Det fanns inte i hans värld.

Vaknade alldeles kallsvettig ur drömmen, ensam i husvagnen.
Kändes som att han var härinne i vagnen och jag hade ett skrik på väg innan hjärnan kom till sans, att det bara var en hemsk mardröm.

Så obehagligt!
Låg länge och lyssnade om det var någon utanför husvagnen.
Intalade mig själv att grannarna på två sidor också fanns i sina vagnar och jag var inte ensam.

Stressad till max i min trötthet.
Kunde inte slappna av förrän timmar senare.

Grejade med värmen i vagnen då det var lite kallt inne.
+19 är för lite tycker jag.
Förstår inte riktigt systemet i den sorten som finns i dessa vagnar.
Saknade en riktig instruktionsbok till detta.
Fick inget svar från dottern då jag frågade i Söndags när jag kom hit.

Har nu dragit upp allt och hoppas att det fungerar som det ska.
Jag är jättetrött och var ut kort för lite friskluft
En vacker sjärnhimmel mötte därute och min otäcka dröm ebbade ut så jag kunde få ro.

Läskig dröm att ha i ensamhet.
Dessutom med vetskapen att det finns människor som har det så.
Med galningar som förföljer dem.

För min del är det nog min hjärna som städar.
Då brukar drömmar dyka upp.
Storrensning i kontoret däruppe.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards