Alla inlägg den 15 maj 2018

Av Sirpa - 15 maj 2018 21:12

Idag på eftermiddagen, mitt i hettan +29 i skuggan, lämnade jag tillbaka den lånade bilen jag haft under semesterveckan.

Körde direkt från Malingsbo, via Köping där jag tankade fullt, till Arboga.

Lämnade bilen där vi hämtade den.
Fick vänta en liten stund på kärestan som fastnat i rusningstrafiken på väg ut från Västerås.
Det var så grymt varmt.
Gick inte att vistas i solen.

Av Sirpa - 15 maj 2018 00:32

Imorse fick jag meddelande från yngsta dottern att barnbarnet var förkyld, hängig och febrig och kunde inte gå till skolan.
De hade kunnat bli kvar på Öland tills hon tillfrisknade men hade nu kommit hem.

Jag frågade om de inte lika gärna kunde komma ut till vår vagn där jag befann migoch tillbringa tid här, istället för ensamma hemma.

Så blev det.
Familjen med Bassen Ludde och tjejerna kom till Malingsbo.
45 minuters bilfärd från deras hem.
Lillan var trött, hängig och snuvig.

Dagen tillbringade vi med husvagnsgäng, grillning och bad av Ludde.
Lillan hade dålig aptit och bad var inte att föredra förkyld. Vi andra var i.
Givetvis jag.
5 gånger denna varma dag.

Byggde upp ett soltält åt Lillan så hon kom undan i skugga.
Hon var stundtals riktigt varm och risig.
Jag själv mådde dåligt i den stillastående hettan då solen gassade och ingen vind alls.
Sökte skugga, drack mycket och såg till att få i mig salt.

Tog steget helt bort ifrån LCHF som jag nu hållit mig till i två månader.
Inte nån viktminskning och min mathållning blev bara mer och mer sparsam.
Fick inte i mig så mycket fett som det behövs.
Blev bara äcklad och framförallt nu när det är varmt.
Det går inte.
Metoden fungerar inte för mig.
Väljer att återgå till det som funkar för min kropp.
Säkert kommer min mage att börja bråka igen men då får det bli så.

En metod som inte ger minsta viktminskning och min ständiga avsaknad av gott bröd.
Jag som älskar bröd.
Kommer inte att vräka i mig mängder av kolhydrater då jag nu blivit medveten om dess effekter.
Inte heller socker.
Det suget vill jag inte ha tillbaka.

Ett fullgott försök. Två månader.

Ligger nu vaken i husvagnen.
De andra sover, Ludde snarkar.
Var nyss ut en stund och andades nattluft, såg på stjärnorna och lyssnade på tystnaden.

Sista natten här för denna gång.
Imorgon kommer jag att packa ihop, städa, tömma toan, diska upp allt och sedan åka hem.
Tömma bilen hemma, tanka den full, lämna åter till L som lånade ut den till mig.
Så himla rart av honom att gör mina resor möjliga under min första semestervecka.

Det finns vänner som bryr sig.

På Onsdag är det arbetsdag igen.
Ser inte direkt fram emot det tyvärr.
Torsdag körning och det blir lättare.
Få möta kunden fysiskt och inte bara som slasktratt för missnöje och klagomål.

Efter sommaren blir det slut med den delen.
Återgår till körning helt och hållet.

Ska bli skönt att komma hem till min älskade sambo.
Saknar honom hos mig här.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards