Direktlänk till inlägg 25 maj 2018

Varm dag

Av Sirpa - 25 maj 2018 16:15

Somnade till sist mot morgontimmarn och sov till nästan 8.
Kändes jättekonstigt att vakna så sent.
Solen hade varit uppe flera timmar redan, innan jag masade mig ur bädden.
På med kaffe ute i förtältet och sedan var det bara att öppna allt som gick att få upp.

Husvagnens fönster, tältet fällde jag halva fronten för att få luften att strömma fritt.

Kändes att det skulle bli en väldigt varm dag.
Solen strålade från en vackert blå himmel.

Bestämde mig för ett bad.
Gick förbi receptionen med badlakanet på armen.
Lämnade igen myrdosa och burk med Myrrpulver som jag köpt och ersatte det jag fick låna tidigare.
Kändes bra att göra mig oskyldig.

Gick sedan vidare ner till sjön och tog mig ett underbart, svalkande bad.
Nu är vattnet riktigt varmt.
Även badkrukor borde kunna gå i när det är så varmt i luften också.

Traskade tillbaka igenom skogen till husvagnen.
Fixade till frukost och ringde min käresta som jobbade för fullt.
Pratade sedan med min mentor på Kundsupportsidan om diverse ärenden som jag vet kommer in.
Bussproblem som drabbar både förare och kunder.

Ringde min kärlek igen och hörde hur det gick.
Hans rygg var på väg att gå sönder av vibrationer som var olidliga i fordonet han framförde.

Så jag jobbade på min lediga dag ändå.

Gick sedan till receptionen och hämtade elgräsklipparen vi hyresgäster får låna.
En granne lånade ut skarvkabel så jag kunde klippa det långa gräset.
Bra få det gjort. Klippte lite åt grannen också.

Svettig och varm gjorde jag ren klipparen och gick tillbaka med den
Köpte mig en glass, gick ner till sjön och tog ett väldigt nödvändigt och välbehövligt bad.

Diskat hade jag redan gjort tidigare.
Gillar det rena och fina, välordnade Servicehuset här.
Disken fick självtorka i husvagnen.
Älskar att hanndiska.

Fixade lite senare till en salladslunch.
Mycket mer än så behövs inte i denna värme.
Nu i skrivande stund är det +26 i skuggan.
Fläktar litegrann stundtals.

Jag har vid det här laget badat tre gånger idag redan.
Står inte ut annars med full sol hela tiden.

Det har varit jättelugnt på campingen med få här. Nu är det fredag eftermiddag och folk börjar komma till sina vagnar och hyrda stugor.

Jag kommer snart att ge mig av ner till sjön igen.
Sitter i skuggan och mår inte nå vidare med värmen
Har ju så lätt att få värmeslag.
Tog tidigare tablett mot huvudvärk, som är ett tidigt tecken på för mycket sol.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards