Direktlänk till inlägg 26 maj 2018

Vackraste tiden

Av Sirpa - 26 maj 2018 07:15

För mig är det njutning att gå upp tidigt på morgonen och ge mig ut.
Denna morgon med badkläderna med, mobilekameran givetvis.

Klockan var bara 5.30 när jag gick sakta ner i det sköna, rena vattnet.
Varmare än den tidiga morgonluften.
Likt en smekning över huden slöt sig vattnet kring min kropp, där jag tyst gled fram med lugna simtag.

Livet kändes där i den stunden så sorglöst och behagligt. Varje simtag sköljde bort det som tyngde själen. Livet kändes på nåt vis så enkelt, bekymmerslöst och skönt.
Jag bara njöt. Såg hur solens strålar glittrade i vattnet, göken gol i fjärran.
Så underbart!

Steg upp ur vattnet, hämtade kameran för att kunna föreviga den känsla jag bar i stunden.
Ensam i vattnet, tidig lördagsmorgon i Maj.
Full sommar, värme och ledig helg.
Saknade min älskade som jag visste var på jobbet redan.

Lade undan kameran för att ta ännu en simtur längre ut i den stilla morgonen.
Inte ett liv på hela campingen när jag gick iväg där straxt efter 5 från husvagnen.

Hade redan intagit min första kopp kaffe innan jag valde att ge mig ut i den fågelkvittrande morgonen.
Solen går ju upp över sjön som inte syns bakom skogen.
Enda sättet att fånga den är att gå dit.

Så det gjorde jag.
Tog först lite bilder över det blanka vattnet i tjärnen

Dessa foton från denna morgon kommer få mig att minnas den känsla jag bar inombords när jag stod där vid stranden och såg ut över vattnet.
Solen, ljusbågen som bildades där i morgonljuset.
Den hade kunnat fångas med en riktig kamera.
Här kan min älskade få underbara foton med sin fina kamera.

Jag fick med den lite iallafall.
Lagom för att minnas hur det såg ut just då, där i den stunden.

Jag älskar dessa tidiga mornar, när naturen är som vackrast.
Så oförstörd efter nattens vila.
Så fullkomlig, underbart vacker.

Vilken dröm att kunna få leva nära vatten, uppleva detta i vardagslivet.
Jag slutar aldrig att förundras över den vackra skapelse vi lever mitt i.
Som för de flesta bara är ett foto att se på.
Många uppskattar inte denna känsla av frihet och ro, som natur, vatten och frisk luft bjuder på.

Jag älskar det.

Min dröm är att en dag kunna bo vid vatten.
Få uppleva detta om mornarna, nära mitt eget hem.
Kanske får jag det någon gång, vem vet.

Den dagen när jag kan lägger yrkeslivet på hyllan och bara tar tillvara livets dagar.
Utan stress och oro.

En dröm. Eller en kommande verklighet.
Vi får se vad livet bär med sig framöver.

Just nu njuter jag av allt det vackra.

 
 
FIFA World Cup 2018 live streaming

FIFA World Cup 2018 live streaming

26 maj 2018 07:31

Really nice photos and they are really really beautiful

http://https://www.fifaworld-cup2018.com

Sirpa

26 maj 2018 08:22

Thanks :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards