Alla inlägg den 8 mars 2018

Av Sirpa - 8 mars 2018 22:01

Denna Torsdag blev ordentligt lång.
Vaknade några minuter i 4 imorse.
Kaffe i magen och thermos.
Bredde en smörgås att ta med.
Klädde mig, sminka bort tröttheten och gick sedan till bussen vi Stora Coop på Björnövägen.
Tog 5:an till jobbet.
Rask promenad i kylan.

Bussen jag skulle kört var trasig så jag fick starta upp en Setra som jag gillar.
Lånebuss från Axelssons, våra hyresvärdar på depån.
Gjorde iordning bussen med tidningar, körorder, skyltar och allt som behövdes.
Fick den varm och go tills jag tog på resenärer på Resecentrum.
Vidare till Mdh och tog med flera.
Då var klockan 6.

Körde till Eskilstuna. Nya människor kom ombord där.
Jag tog lite foton på bussen.

Setra är favorit hos mig.
Kanske inte dubbeldäckarna men den här godingen tyckte jag om att köra.
Mjuk och fin, hel och ren.

Hade den en vända till innan jag tog den åter till depån.
Vår buss var lagad.

Kort rast blev det då jag skulle bytt förare egentligen.
Körde sedan två vändor till efter rast och då var klockan efter 15 när jag åkte bil till depån.
Kärestan skjutsade hem mig då det var snöoväder och jag var jättetrött.

Mat och dusch hemma.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards