Alla inlägg den 4 augusti 2018

Av Sirpa - 4 augusti 2018 21:11

Ibland kan man i livet hamna i ett vakum liksom. Livet går vidare runtom men man själv bara står stilla och rör sig inte.
Vill inte,orkar inte.
Känslan att inte kunna påverka det som ligger i Standby läge.

Jag har en sån dag idag.
Är trött, håglös och inte sugen på att göra någonting annat än att bara låta timmarna gå.

Självklart har jag uträttat saker idag också men så totalt energilöst.
Ingen glädje i något.

Vi vet ju inget om framtiden.
Vet bara att det kommer en höst som garanterat kommer bli tuff.

Till dess går vi på tomgång.
Sliter i det vi har på vår lott att ro i hamn innan allt det nya kommr.

Jag har ikväll tittat på tv, ätit godis, lite mat.
Ointresserat allting.
Sambon var till sina söner några timmar.
Gick nyss in och lade mig i sängen fast klockan bara är 21 och fullt uteliv pågår.

En fin sommarkväll och jag vill ingenting.
Helst sova snart.
Sambon kom nyss hem.
Trodde att han skulle vara borta längre.

Fläkten i sovrummet står igång.
Ganska skönt här nu.
Inte så kvalmigt som på dan.

Kanske får jag sova en ordentlig natt.
Det skulle behövas.

Av Sirpa - 4 augusti 2018 16:49

Veckan värme,jobb, enerigiutflöde och gårdagens slit med husvagnen gjorde att min natt inte blev alls bra.
Vaknade i ett och vred lakanet helt trassligt under mig i värmen.

Fläkten gick hela natten och sömnen trasades sönder.
Gick så upp efter 5 timmars vila.
Inte alls pigg med begynnande huvudvärk.

Grejade morgonen med att plocka med grejer jag hade med från vagnen.
Tog kaffe på balkongen.
Det mullrade i fjärran.
Luften var kvav, huden klibbig av svett, trots den tidiga morgontimmen.

Jag mådde inte bra.
Behövde sova, vila och bara stänga hjärnan en stund.
Men det gick inte.
Sedan kom åskan ganska nära, det började regna.

Efter vi hade varit och handlat, ätit och fikat, somnade jag i soffan och sov nästan en timme.
Vaknade helt groggy.
Visste knappt var jag befann mig först.
Hörde bara fläktens surrande.

Seg som sirap kom jag igång igen.
Resten av dagen får gå i vilans tecken.

Av Sirpa - 4 augusti 2018 14:30

Kärleken och jag var till Ö o B för att inhandla bättre diskmedel till maskinen.
Det vi nu har blir inte disken ren.
Massor med beläggning kvar, som fin sand.

Där gick vi och funderade över lunchen.
Jag kände för tacos vilket också sambon kunde tänka sig men gillade inte allt jobb med att göra iordning.

Jag tog på mig ansvaret och det tog inte lång stund innan vi kunde sätta oss på balkongen och njuta av allt gott.

Båda gillade vi valet av maträtt idag.

Jag är trött och sliten idag, efter den långa och varma arbetsveckan.
Hämtningen av husvagnen igår tog de sista krafterna.

Värmen suger..

Av Sirpa - 4 augusti 2018 07:09

Min älskade vän som idag ligger mycket sjuk i cancer har jag många fina minnen tillsammans med.

Vi var kollegor i många år där vi skapade en vänskap som känns trygg.

Vi gjorde en helt otrolig cykeltur från Kiruna till Västerås 2009 där vi trampade inlandet.
Som vi kämpade med 20 kg packning på våra Skeppshults hybridcyklar.
Jag har min kvar ännu.
Hans blev stulen utanför huset för några år sedan.

Sedan har vi gjort några åkturer med hans motorcyklar.
Fina hojar som jag blev så förtjust i.
Framförallt Yamahan som var min favorit.



Nu är han sjuk min vän.
Jag har ännu inte hälsat på honom.
Det blev inställt tidigare då han inte orkade med besök.
Gör ett nytt försök i helgen.
Saknar honom och våra energigivande, härliga motorcykelturer

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards