Alla inlägg den 18 augusti 2018

Av Sirpa - 18 augusti 2018 08:57

Något jag gillar är att äta hotellfrukost.
Att inte behöva göra iordning själv utan bara sitta ner vid ett rent bord.

Plocka till mig det jag känner för att äta.
Sedan bara njuta av att äta i lugn och ro.
Ingen disk att ta hand om.

Av Sirpa - 18 augusti 2018 07:21

Gick upp denna fredag vid 5.30
Kärestan redan uppe då han skulle till jobbet.
Tog det lugnt.
Skulle till Resecentrum vid 9 tiden.

Packade väskan klar.
Såg över blommorna. Plockade undan det rena torra tvätten.
Körde disken och bäddade.
Så det var fint när jag lämnade hemmet.

Gick till Resecentrum och mötte upp mina älsklingar. Äldsta dottern och lillkillen.
De kom med tåg från Eskilstuna.
Vi för sedan vidare till Stockholm med ett fullt tåg.
SJ är riktigt dålig med att man inte kan boka platser annat än i 1:a klass.
Där får barn inte åka.
Uruselt!

Så vi åkte på sidan av på sk reservsäten.
Min dotter är åksjuk så det var jobbigt.

Ingen tågvärd kom heller som vi kunde fråga om hjälp att ordna platser.
Jag ogillar att åka tåg annars också så detta gjorde inte saken bättre.

Kom till Stockholm vid 11 tiden.
Gick direkt till hotellet på andra sidan gatan.
Checkade in och fick rummet.
På 11:e våningen med utsikt över stan och vattnet.

Gick ut på stan.
Åt lunch i gamla stan.
Gick sedan till Livrustkammaren.
Tyvärr renoverade de och stor del var stängt.
Vi var besvikna då detta var något vi sett fram emot.

Åt glass vid vattnet.
Gick sedan Meleltidsmuseet som var toppen.
Fikade på ett mysigt ställe vid vattnet.

Var sedan in på Medelhavsmuseet
Innan vi gick hemåt då det blev åska och regn.
Då var klockan vid 17.30 tiden

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards