Alla inlägg den 13 augusti 2018

Av Sirpa - 13 augusti 2018 22:00

Finaste älsklingen

Av Sirpa - 13 augusti 2018 21:56

Vackert ikväll här på Öland
Förtältshäng med levande ljus

Av Sirpa - 13 augusti 2018 21:42

Idag åkte vi till Borgholm.
Tanken var att vi bara skulle dit och besöka centrum och se oss omkring.
Blev glatt förvånad när kyrkan var så nymålad och fin.
Den har sett hemsk ut de senaste åren.

Det blev ett besök i Butik Öland vana troget.
Fanns massor med fint men jag avstod ifrån att lägga pengar på sådant nu.
Vi kom dit vid lunchtid så det fick bli ett matställe neråt hamnen där vi kunde ha Ludde vara med oss, utanför staketet till själva uteserveringen
Han blev serverad en skål med vatten direkt.

Vi tog in mat och åt med god aptit.
Utsikt över hamnområdet.

Tog sedan en promenad ut till piren.
Var ut på flytbryggan som lillan tyckte var kul och lite läskig.

Vi hade sådan tur att det var molnigt de timmar vi tillbringade i Borgholm.
Solen ville vi inte ha för det skulle blivit för varmt.
Jag mådde inte så bra denna dag.
Kände mig trött och seg hela tiden.

Vi åkte vidare till Köpingsvik.
Kollade i Sportreatälten som snart tas ner för säsongen
Lillan fick busa i en lekpark.

Vi for sedan tillbaka till Kaffestugan i Böda.
Köpte deras hemmagjorda glass.
Jättegott med kaffe till.
Lillan åt sorbet.
Sedan tillbaka till husvagnen

Av Sirpa - 13 augusti 2018 07:11

Jag vaknade vid 5 tiden denna Måndagsmorgon, i min dotters husvagn på Öland.
Som en normal natt nu och vaknade tidigt av mig självt.
Hade tänkt att ge mig ut på en promenad på stranden men kände att jag nog väljer att ta med en kopp kaffe och krypa ner i sköna bädden igen

Det var vackert ute i morgonljuset
Gick bort mot stranden och tog bilder

Konstig känsla är det att jag tappat förtjusningen över detta ställe.
Jag vet inte riktigt vad som hänt men magin är borta.

Här var ju tidigare om åren mitt andninghål och pausen i tillvaron.
Jag njöt så av dessa milslånga promenader längs stranden och havets vågor mot strand.
Min plats för återhämtning.

Den känslan är borta.
Visst är här vackert och jag trivs men inte alls i den utsträckning som tidigare.
Malingsbo hade tagit över en del av den känslan.

Denna sommar har allt sådant kommit ur balans.
För mig har det inte funnits något andningshål.
Jobb, oro och stress har präglat sommaren.
Detta i enorm värme och hetta som tagit all kraft. Klibbigt svettig och på gränsen till värmeslag så många gånger.
Orken har bara räckt till alla måsten.
Inget mera.
Jag fungerar inte i så hög värme.

Nu är temperaturen mera i min smak.
Inatt har det varit +12 ute och vi har det svalt i husvagnen.

Alla sover. En av katterna snarkar.
Jag ligger under mysfiltar och lyssnar på fåglarnas prat ute vid havet.
Första koppen kaffe för dagen är urdrucken.

Det är lite folk på campingen nu.
Många har lämnat sin säsongsplats och åkt hem
Skönt med lugnet.
Jag vill inte ha mängder med människor omkring mig under ledighet.
Bara mina nära och kära.

Det är nu min första semesterdag för denna vecka jag tagit ut
Helgen var ledig ändå.
Känner att denna vecka blev ett bra val.
Precis i skarven till det nya.
Hinner komma ikapp i själen med allt som skett, under min ledighet.

Vi kommer om två veckor att jobba i helt ny regi.
Anställda av ett bolag som kör för ett annat.
Det bolag vi var/är ännu kommer att gå i graven helt. Ett gammalt varumärke raderas bort från nutiden.
Ingen vet om vi är/blir uppsagda eller vad som gäller.
Swebus försvinner ju med tiden.
Nobina har sålt oss till tyska FlixBus.

Allt känns så förvirrat och inget vet vad som riktigt händer. Otryggt!

Därför är denna veckas ledighet värdefull.
Jag får en distans till allt.
Kan stå lite vid sidan av och titta på det som händer
Blir delaktig men är inte mitt i elden just nu.

Misstänker att det kommer hända en hel del just denna vecka
Information kommer ut och beslut landar.
27/8 kör vi igång det nya i skarpt läge.

Min hjärna behöver sortera.
Själen hinna med och orken laddas upp inför allt det nya och det gör jag här..






Av Sirpa - 13 augusti 2018 06:21

Under vår biltur igår hamnade vi i lilla Sandvik.
Har bara hastigt passerat där en gång men nu ville jag se kvarnen som hade restaurang i sig.
Jättefint där och helt ok priser på maten.
Kan vara värt att äta där vid tillfälle framöver.

Nu lockade det inte så värst när vi varit i blåsten länge och ville bara hemåt.
Väl värt ett besök

Lillan passade på att provrida en häst som stod där med kärra efter och sadel bak och fram

Av Sirpa - 13 augusti 2018 06:05

Söndagsmorgonen bjöd på varmt och skönt väder. Alldeles sådär lagom.
Hade till och med en tröja på vid frukosten

Vi åt i lugn och ro, bara njöt av att inte ha bråttom nånstans.

Gick sedan iväg och diskade.
Det var en hel del som sparats till mig som älskar att handdiska.
Lillan var till lekparken en stund och hjälpte mig sedan

Jag tog mig ett bad i havet innan dusch.
Bedrövliga duschar här.
Smutsigt, slitet, illaluktande och så dåligt tryck att jag hade svårt att få bort schampot ur håret.

Skulle inte stå ut med detta nån längre tid.
Nu struntar jag i det när det är några dagar bara. Så tråkigt att se campingen förfalla som den gör.
Inget verkar ha åtgärdats på åratal.

Vi åkte sedan iväg till Löttorp.
Besökte Snäckan, en butik jag brukar tycka om. Märks att det är säsongsslut då det var bara skräp kvar.
For vidare och letade lunchställe.

Landade i Böda Hamn
Det var väldigt blåsigt vid det laget.
Blåste upp under morgonen.
Inlandsvind.

Vi handlade mat i grillen.

Kunde inte äta vid grillen då Ludde var med utan vi satte oss vid vattnet.
Jättefint där vi satt och åt Fish and chips och lillan hamburgare
Riktigt gott och mycket mat.

Åkte sedan till den stora lekparken vid Böda Hamns camping.
Lillan lekte medans Ludde och jag tog en promenad runt i omgivningen.
Skönt efter maten

For sedan åter husvagnen
Lade oss för att vila en stund.
Jag somnade som en stock igen.
Alla runt mig var igång. Lillan lekte i förtältet. Jag bara sov.
En timme var jag borta från denna värld.
Känns som att kroppen kräver vila och hjärnan bortkoppling helt stundtals.

Känner att jag kan komma ner i varv här och koppla bort all oro med jobbet och tankarna med allt nytt.

Senare åkte vi en tur längs västra kustvägen.
Gick stora vågor och vi stannade en stund vid Horn strand.
Fick lite foton som blev bra där
Blåste så vi valde bilen istället och åkte vidare

Åkte vidare för att till sist vid 20 tiden landa hemma vid husvagnen.
Alla trötta och lite värk överallt efter blåsten.

Av Sirpa - 13 augusti 2018 05:36

Den senaste tidens värme har gjort att sömnen inte alls blivit tillräcklig.

Sedan min tidiga uppgång på Lördagsmorgonen och 6 timmars bilfärd till Öland blev ett riktigt sömnpiller.
Var så trött när Lördagskvällen kom och med den också skön sval havsluft.
Åskväder och regn gjorde att jag valde sköna bädden redan vid 20 tiden.

Hann somna tre gånger innan dotter, barnbarn, bassethund och katter kom till ro.
Vi tog tidigare en promenad på stranden där tunga moln hängde ner över havsvattnet.
Såg lite otäckt ut.

Det åskade runtom Böda men kom inte över oss som vi trodde först.
Neråt Kalmar hade det åskat rejält och häll ner regn.
Vi fick sparsamt.

Jag somnade för natten sedan vid 22 tiden och sov som en stock i den svala luften i husvagnen.
En av katterna roade sig med att äta, bajsa, busa, prata och lattja runt pigg och glad.
Det gjorde inte mig något
Jag var så dödens trött att jag bara sov vidare.

Vaknade till vid 4.30 och tänkte gå upp men somnade om nästan direkt och vaknade 7.30 sedan.
Beredd på migrän men det var inga problem alls.

Gick upp och ordnade med frukost efter att ha hämtat vatten och pinkat Ludde bassett.
Lång natts sömn gjorde susen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards