Direktlänk till inlägg 8 april 2019

Trist bekräftelse

Av Sirpa - 8 april 2019 03:17

Igår fick jag veta att den känsla jag levde med under den tid jag var sambo med mitt x var sann.

Jag visste att han hade kontakt med andra kvinnor som han påstod var hans vänner och som behövdes i hans liv för att byta tankar med.
Det trodde jag på i början.
Vänner behöver vi alla och bara för att man går in i ett förhållande, behöver ju inte vännerna elimineras.

Det var ju bara så att denna vänskap var så märklig
Dessa vänner fick större och större del av den tid som egentligen hörde till vårt gemensamma liv.

Vårt liv blev mindre och mindre till att han till sist ansåg att han inte ville uppta min tid och mitt liv med sina problem.

Han "räddade" mig så att säga från att behöva vara den som bar honom i alla hans kaotiska ställningstaganden i livet.

Det är jag ju idag tacksam för.
En destruktiv människa är inget alternativ för mig.
Det har jag redan skrivit om här i min blogg flera gånger.
Han gjorde mig en tjänst genom att lämna det som var Vi.

En gång trodde jag att han var min bästa vän. Den vän som jag kunde lita på, prata med om allt och luta mig emot när livet var jobbigt.

Nu vet jag bättre.
Ett lögnaktig mytoman är ett bättre uttryck på denna person.
Han tycker att världen är emot honom i allt och att han måste slå sig fram i allt.

Ja, det förstår jag!
Ingen orkar med en destruktiv lögnhals.

Jag var så naiv att jag fortsatte hjälpa honom, trots det han gjorde.
Checkade av hur han mådde, letade bostad åt honom, ringde och pratade med honom och försökte stötta på alla vis.

Lyssnade när han berättade om hur livet var emot honom. Hur han stod ensam med sina problem.
Erbjöd honom min vänskap, trots att han gjorde det han valde att göra.
Jag fanns ändå, fast han gjort mig illa.

Igår fick jag veta att han nu bodde ihop med en av de kvinnor som han påstod var en av de vänner han hade.
De har under hela den tid från han flyttat, umgåtts.
Inte med ett ord har han nämnt detta till mig.
Hållit det hemligt.

Jag har fått det som en anklagelse från honom flera gånger att min oro och jobbiga känsla med dessa kvinnor var bara dumt och utan grund.
Att det var Mig det var fel på.
Han gjorde inget.
Han var ett offer i detta bara.

En sista spark i ryggen känns detta som för mig.
Samtidigt en befriande bekräftelse på att min oro inte var fel.
Min intution stämde till punkt och pricka.

Min bästa vän och tidigare livskamrat är bara en stor lögnhals.

Det gjorde ont först, sedan blev jag arg och ledsen samtidigt.
Nu är jag mest bara lättad och småförbannad.

Väntar in en skuld som han behöver lösa in först.
Bilen han kör har jag lånet på.
När dessa pengar kommer in så blir han bara en dålig erfarenhet i mitt liv och jag vandrar stolt vidare med högburet huvud.

Min intuition kommer jag att lita på till fullo hädanefter.

Den människan lägger jag bakom mig och det så snart som möjligt.

Jag är värd såååååå mycket bättre i mitt liv.

Eller vad tycker du?
Visst är jag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards