Alla inlägg den 1 april 2019

Av Sirpa - 1 april 2019 20:04

Fick en tid till mammografi som jag ser som en fantastisk tillgång för oss kvinnor i Sverige
Att få brösten undersökta vartannat år och på så vis tidigt kunna se om något inte står rätt till.
Ju tidigare dess bättre.

Åkte till sjukhuset idag efter jobbet.
Parkerade och gick in, anmälde mig i receptionen.
Alla är så himla trevliga och empatiska på Bröstenheten i Västerås.
Man känner sig välkommen och tas omhand på en omsorgsfullt sätt.

Själva mammografin är inte direkt behaglig.
Jag brukar vara öm i armhålorna och runt brösten efteråt.
Det gör ont en kort stund när bröstet plattas till för att kunna bra bilder.
Men det står jag ut med lätt då jag vet att bilderna ses av duktiga läkare som genast tar hand om allt om något är galet.

Undersökningen tar ca 5 minuter så det är snabbt fixat.
Nogrann idkoll genomförs och det är jättebra.

Nu får jag vänta 2-6 veckor och sedan kommer ett svar.
Det fina är att det kommer ett svar oavsett.
Känns tryggt
Då vet jag att allt genomförts och gått rätt till.

Av Sirpa - 1 april 2019 18:22

Idag efter mitt första körpass på morgonen blev det ett besök på Coop innan jag kom hem.

Ute på balkongen i kylan väntade de redan påbörjade smörgåstårtorna.
Tre stycken stora.
Garneringen var kvar att göra innan de kunde köras till jobbet.

Satte igång att skölja grönsaker, frukt och druvor.
Hackade och strimlade, delade och donade.

Tårta efter tårta blev klara och två fick lov att fraktas i plastfolie.
En fick plats på ett fat med lock.

Hade riktig symfoni med färger i skapandet av tårtorna.
Ville ha färgprakt och det blev det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards