Alla inlägg den 7 maj 2019

Av Sirpa - 7 maj 2019 20:19

Idag var det en bra variation av körningar.
Med mycket bra flyt, trevliga gäster och fina platser.

Körde första gänget från Västerås till Sätra Brunn Spahotell.
Sedan direkt därifrån till nästa körning som var en hämtning från Färna Herrgård.

Fick innan dess möjlighet att ha lite rast som jag tog i bussen.
Väldigt knepigt väder idag med ösregn, gassande sol, hagelskurar och ymnigt snöfall med stormlika vindbyar.

Det svängde hela tiden i vädret.
Stundtals riktigt kallt.

Tog några foton medans jag väntade på mina gäster vid Färna.

Var in på depån och mellanlandade en stund innan den sista körningen för dagen.
Åt medhavd lunch och hann prata lite med kollegor innan det var dags att hämta massor med skolbarn och köra ut till Hökåsen.

Återvände till depån.
Tvättade, tankade, dammsög och skurade bussen innan go kollega tog över den för att köra seniorer.
Jag själv for iväg hemåt och glömde ta ut mitt förarkort ur färdskrivaren.
Som tur var tog Trafikledaren hand om den åt mig. Får den imorgon.

Innan jag åkte hem var jag in på Lidl och inhandlade lite grejer som kommer att behövas på Söndag då vi ska ha min födelsedagsfira här hos mig.
Bara mina barn med familjer och min mor.
Det räcker gott för mig.
Gör ingen större grej av detta.

Idag är det dessutom två år sedan som min syster gick bort.
Men jag väljer att minnas det inom mig själv bara för att inte behöva bli påhoppad, baktalad och nedvärderad av anhöriga.

Kommer inte att besöka hennes viloplats mera. Aldrig mera ! Jag har en egen plats där jag vårdar minnet av henne.
Hennes viloplats är ju inte ämnad för mig att besöka.
I vissa anhörigas värld har jag ju inte gjort någonting rätt, varken med begravning, bouppteckning eller det sätt jag sörjer och saknar henne, så jag gör detta hädanefter på mitt vis så behöver ingen störa sig på detta.

Jag hoppas detta gör deras värld lättare nu.
Jag vill ju inte vara någon som tränger mig på och tvingar mig på någon som inte gillar det jag gör.

Då går jag min egen väg.

Imorgon är det en ny dag och jag har fullt upp på jobbet från tidig morgon.
Kommer att ha Stockholmskörningar.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards