Alla inlägg den 18 maj 2019

Av Sirpa - 18 maj 2019 03:15

Sedan en tid tillbaka har jag levt som singel igen. Det var inte självvalt direkt men för mig innebär det en frihet som jag trivs väldigt bra med.

Jag gör ju precis vad jag vill med min tid och mitt liv.
Jobbar, äter, sover, tränar, umgås med barn och barnbarn och åker precis vart jag vill när jag själv känner för det.
Eller är bara hemma och degar precis så mycket jag själv känner för. Äter vad jag är sugen på och går och lägger mig när jag är trött.

Jag kan sova borta i jobbet utan att ta hänsyn till annat än att min lilla sambo Nova får den tillsyn hon behöver
Det ordnar mina barn så fort det behövs.

Så mig går det verkligen ingen nöd på :)

Jag kommer aldrig mera att flytta ihop med en man igen. Kanske inte ens bli tillsammans med någon. Varför skulle jag?
Singellivet är behagligt.

Jag sköter mig själv i det mesta.
Det jag behöver hjälp med fixar jag och det är inte mycket som jag inte klarar själv.
Är så himla van vid att fixa allt.

Nyss fyllda 60 år gör också att jag känner mig stabilt förankrad på egna ben.
Tryggt, intressant och stimulerande arbete.
Mina vuxna barn behöver mig en hel del just nu och jag finns för dem utan att behöva ta hänsyn till någon mera människa.

Efter att ganska snabbt ha kommit över den senaste, som jag trodde var mitt livs kärlek så är inte singellivet något annat än en befrielse.

Insikt i sin egen tillvaro är toppen.
Jag trivs med mig själv och mitt liv.




Av Sirpa - 18 maj 2019 02:55

Hade under fredagen körningar med en liten buss med manuell växellåda.
Gillar att växla manuellt då jag känner att det blir mera "riktig körning"
Jag bestämmer själv hur jag växlar och draget i fordonet blir helt annorlunda mot en automatlåda.

Kör ju självvalt manuell växellåda i min privata bil.

Denna dag hämtade jag ett gäng från Arlanda först och lämnade av i Västerås.
For sedan direkt vidare till Färna Herrgård utanför Skinnskatteberg och hämtade nästa gäng.

Bussen jag körde tog 27 resenärer som mest.
Jag kör ju helst stor buss.
Favoriten är ju Nallen, "min" dubbeldäckare.
75 platser i den + guidestolen.

Visst är det smidigt med en liten buss som jag kommer fram med överallt.

Kul med variation även i storlek på fordon.
Likväl som i körningarna.

Den lilla är ju bra mycket mera lättstädad efteråt.
Körde den i tvätten och tankade sedan innan finputs invändigt.

Vill ju att kollegan får en fin buss nästa dag.

Av Sirpa - 18 maj 2019 02:40

Försöker på nytt att skriva om min 60 årsdag. Förra inlägget försvann ut i intet bara plötsligt.
Riktigt jobbigt då jag skrivit massor och med djup känsla.
En 60 årsdag är ju inte bara nåt alldagligt direkt.

Skriver nu en förkortad version och hoppas att den funkar lägga ut.

På min födelsedag hade jag Eckerökörning med många av mina stammisar, som brukar åka ofta.
Två av dessa ville fira mig med tårta och klev ombord i Västerås.

Då hade jag redan Köping och Hallstahammar med mig i bussen och fika uppdukat mitt i bussen, övertäckt då vi skulle fika vid macken i Uppsala.
Hade bryggt 5 kannor med kaffe i pumpthermosar, bullar, kakor, jordgubbar och vindruvor med.

Vi hade festligt värre i bussen vid macken sedan då vi fick två fina tårtor från R och A som planerat detta länge.
Dessa godhjärtade gullemänniskor.

37 gäster hade jag med i bussen och de sjöng för mig.
En tjej var in på macken och köpte rosor åt mig. Så gulligt!
Härlig dag att minnas

Åkte med båten den dagen också.
Åt god mat och gick sedan till hytten och sov. Hade förlorat så mycket sömn och vila de sista två dygnen.

Åkte sedan hemåt igen med mina goa gäster.

Av Sirpa - 18 maj 2019 02:27

Återigen har jag råkat ut för att tappa ett långt och välskrivet, känslomässigt inlägg.
Plötsigt står det bara att Anslutning saknas.
Allt annat funkar i min mobil. Facebook och andra sidor men inte bloggen.

När det väl fungerar så är inlägget borta.

Funderar på att byta till ett annat ställe med bloggandet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards