Alla inlägg den 9 maj 2019

Av Sirpa - 9 maj 2019 05:06

Vaknade före mobilens väckning denna torsdagsmorgon.
Sov tungt inatt. Var så trött vid hemkomst igår då det blev en lång dag.

Åkte på morgonen med en grupp till centrala Stockholm, mitt i den värsta rusningstrafiken. Köer redan innan avfart Kungsängen. Masade sig sakta fram, stundtals stod allt stilla.
Det var ingen ide att köra nån annan väg in heller då det är samma sak från alla håll vid den tiden.

In på den trångaste gatan med min läckra buss. Stockholm i ett nötskal.
Trångt, mycket enkelriktat, bilar parkerade överallt. Släppte av min grupp och åkte sedan vidare till Arlanda och hade rast vid Infoparkeringen vid Jumbo Stay.

Ringde min goda Stockholmsvän/kollega som är mitt stöd vad gäller Stockholm.
Checkade med honom om det fanns en bättre väg till destinationen jag varit till. Skulle ju hämta gruppen på eftermiddagen.
Det var bästa vägen jag åkt.
Så skönt att ha honom till hjälp.
Han kan stan som sin egen bakficka.

Tog min rast i lugn och ro.
Kyligt ute fast det var sol.
Putsade invändigt på min buss.
Checkade av vilka som jag skulle hämta från Arlanda, hade inte fått den infon till mig.

Körde fram till terminal 4 i god tid.
Fick vänta ett bra tag där.
Den avgångstid jag fått var tydligen den som planet landade.
Fick en härlig grupp från Norrland med mig som jag körde till Danderyd.

De var så lyckliga över att åka med just den bussen.
Mycket foton togs och sedan kunde jag åka iväg. Hade väntetid tills det första gänget skulle hämtas.
Stod och väntade in den och fortsatte putsa buss.
Skickade lite mejl och grejade.
Jag har inge problem att få tiden gå.

Körde sedan bort till Olof Palmes gata och väntade in min grupp straxt nedanför kyrkan.
Fullständigt kaotiskt i trafiken inne i stan
Jag tog det bara lugnt och löste knutarna vartefter.
Rätt skönt med just den bussen.
Folk har lite respekt för svenska landslaget verkar det som.
Ingen som tuta eller pekade finger när de tyckte att jag tog plats.
En dubbelaxlad buss i storstockholm Tar plats :) inte mycket att göra åt

Körde lugnt ut ur stan och det var lite knöligt stundtals innan vi kom bort från gröten.
Jag är ju lite knäpp som gillar när det är utmanande
Det är bara att lösa knutarna, inget värre än så.

Full fart till Västerås där nästa kaos rådde
Olycka på E18 så jag fick ta annan väg till ABB Arena dit mina gäster skulle.
Tog lite tid men jag kom fram.
Grymma köer på Norrleden oxå utåt Skultuna och Erikstund.

Släppte gästerna och åkte igenom stan till depån.
Tvättade och städade bussen, tankade o tömde toa.
Tackade den för dagen, hängde in nycklarna
Läste av förarkortet och åkte hem

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards