Alla inlägg den 4 september 2019

Av Sirpa - 4 september 2019 23:06

Idag är jag på en konferenskryssning med kollegorna ombord på Birka Cruises.

Den kom lite som trillande över mig då jag glömt bort att den var bokad.
Fick frågan i våras, gjorde anmälan som bekräftades och har sen inget mera hörts om detta.
För mig föll det i glömska.

Så det var bara att packa väskan och knalla till bussen på Centralen i Västerås.
Några kollegor till klev på och vi åkte till båten.

Trevlig eftermiddag och kväll har vi haft.
Konferens i några timmar innan middag.
En middag som jag inte kunde äta då jag fastar.
Har nu min fjärde vecka fullbordad och jag avser inte att bryta fastan än på länge.

Hade med mig det jag får äta.
Drack kaffe bara när de andra åt macka
Deltog vid middagen men åt bara gurkskivor i små bitar med salt på.

På så vis fick jag möjligheten att ändå vara med på allt.

Nu har jag lagt mig i hytten.
Klockan är natt och jag ska sova.
De andra hänger i pianobaren.



Ny dag imorgon och nya krafter.

På såna här kryssningar är maten en stor del av resan.
Den avstår jag nu ifrån vilket känns lite knepigt, men valet är mitt eget.

Jag bryter inte fastan för detta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards