Direktlänk till inlägg 26 maj 2021

Måndag i Trelleborg

Av Sirpa - 26 maj 2021 14:10

Vaknade tidigt som vanligt, även fast jag borde ha sovit längre då det skulle bli en grymt lång dag.

Fixade till kaffe på rummet och låg kvar en stund i sängen sedan. Så fin utsikt över hamnen och havet
Tog på träningskläder och gav mig ut.
Jag måste ändå se till bussen.

Gick längs hamnens kant och upp i stan. Hittade så fina parker, byggnader och blommor överallt.

Vädret var jättefint. Soligt och lite blåst. Lagom varmt för att vara ute och gå kilometervis

Gick till bussen och det var tur för jag måste flytta på den så den inte skulle stå i vägen.
Tyvärr fick jag inte in den innanför inhägnat område då det pågick bygge där. Fick stå tätt intill ett staket.
Lite otryggt.

Jättetrevlg pesonal på Vångavallen och säkert gjorde de sitt bästa för att hjälpa mig.

Gick vidare och såg mig omkring.
Jättefin kyrkogård alldeles närheten.
Gammalt och välskött.

Ett stort monument över stupade soldater från kriget.

Gick sedan till hotellet och intog frukost.
Upp på rummet för att vila.
Försökte sova men det lyckades inte.
Laget skulle komma vid 16 tiden från flyget i Malmö med Klippan buss.
Då nåste jag vara vid bussen så grabbarna fick sin utrustning

Duschade och klädde mig ledigt med den fina Vsk jackan jag fick dagen innan
Den är så snygg.

Checkade ut 12 och gick med full packning de 1 1/2 km till bussen.
Fördrev tiden med att putsa buss och förbereda för kaffebryggning.
Gick till Lidl och handlade lite lunch.

Sedan var det bara att vänta på lagets ankomst.
Jättefint väder ännu och jag tog foton.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards