Alla inlägg den 13 februari 2020

Av Sirpa - 13 februari 2020 17:11

Nu under mun fasta dricker jag flera koppar the varje dag.
Framför allt Örtte.

Det har samlats olika tesorter hos mig som jag bara tagit fram när det varit tedrickare på besök.
Eller om jag känt mig förkyld och frusen, då har det varit gott med en kopp te.

Har en fin trälåda med tepåsar.
Köpte lådan i Ölandsbutiken i Borgholm.
Ska ta med och ha den i husvagnen.

Sitter nu och njuter av tanken över allt jag uträttat idag. Myser med en kopp te och slappnar av.

Av Sirpa - 13 februari 2020 16:36

Nu börjar jag se slutet av all packning av saker härhemma.
Många kartonger har det blivit och det är ju så när man packar ner ett långt liv.

Dammsugaren har fått jobba ordentligt idag.
Det kommer ju fram en massa damm och skräp när jag drar fram grejer ur alla skåpen.

En stor hög står färdigpackad för leverans till husvagnen.
Där ligger det några banankartonger med dessa saker som jag sedan behöver till resten.

Tack vare detta kan jag nu börja torka ur skåp och lådor. På så vis påbörja flyttstädningen.

Har hållit på hela dagen med korta pauser i soffan bara.
Har försett mig med en extra portion av soppa som gjort att jag fått i mig salt och annat som kroppen behöver.
Var ju så darrig imorse att jag var tvungen att göra någit extra för att komma över tröskeln.
Morgondagen kommer att vara så mycket lättare orkesmässigt.

Nu har jag lagt ner jobbet med flytten för denna dag.
Har inte tagit mig iväg för att handla.
Har ju en del hemma och tänkte att om det krisar kan jag ju handla på Ica i Grisslehamn imorgon.

Fick också avisering på att Matsmartgrejerna är på väg.
Gjorde en Apoteabeställning också.
Behöver mera blodtryckstabletter.

Känner mig riktigt nöjd med dagen.
Hann med mera än jag trodde skulle bli gjort idag :) Mina lediga dagar är ju lätträknade.
Nu är det tre rejält långa arbetspass kvar och jag hinner bara sova, duscha och krama Nova när jag är hemma.

Nästa lediga dag hoppas jag är på måndag.
Ska nog ta och lasta bilen knökafull och köra till huset.

Allt går framåt :) Dag för dag

Av Sirpa - 13 februari 2020 09:01

Just nu har jag ryggläge i soffan efter att ha haft en ganska fullmatad morgon.
Vaknade tidigt givetvis.
Plockade med grejer som jag ska ha i husvagnen sedan när det är dags.

Tog en lång, varm och välbehövlig dusch.

Min 4:e dag i fastan är nu inledd och jag känner av i kroppen att den stretar emot när det gäller att förse sig med den energi som finns lagrat i fettet.
Darriga knän och väldigt begränsat med krafter idag.

Har druckit kaffe, en Nutrilettdryck till frukost och varmt the.
Tappar kroppstemperaturen rejält stundtals.

Har haft tvättstugan på morgonen och tvättat tre maskiner.
Mycket jobbarkläder denna gång då jag städat buss så mycket att kläderna blivit smutsiga.
Inte så det syntes men min känsla var ofräsch.

Nu hänger allt på tork i min allt tommare lägenhet. Doftar gott och ger lite fukt till den torra luften som brukar vara i lägenheter

Skrev en inköpslista på sånt jag behöver handla. Tänkte ta det lite senare när jag vilat en stund.
Får lägga upp dagen på bästa sätt för att ge kroppen en chans att komma igång med "internförrådet" av fett.

Annars mår jag bra i magen. Den värk och svullenhet jag tidigare hade är borta.
Guld värt!

Väntar på att det jag beställt från Matsmart ska komma så jag kan planera min mathållning bättre. Har så lite hemma just nu och har ingen lust att lägga ut pengar på att köpa från affärn. Det är så dyrt där.
Hoppas det kommer under morgondagen senast så jag får med mig drycker i jobbet.
Lång jobbhelg framför mig.

Idag är jag ledig och imorgon kör jag en sen Eckerö Köping. Hämtar buss i Hallstahammar.
Tider 10.00-00.45
Så det är en lång dag.

Just nu är soffläge behagligt :)

Av Sirpa - 13 februari 2020 05:33

Gick upp tidigt igår Onsdag för att jobba.
Infann mig på plats 5.35 för att göra iordning Snyggobussen för dagens körning.

Självklart fick jag ju städa ur den från skräp och fläckar, fylla på material som behövs i bussen.
Rullade ut genom grindarna 6.10 och styrde mot Örebro.
Målet var Resecentrum där jag skulle hämta gäster.
De droppade in vartefter. Avgick enligt avgångstid 7.45
Stannade till i Köping och tog upp en gäst.
Sedan full fart till Västerås. Tog upp resten där.

Färden gick sedan till Lantbruksuniversitetet i Uppsala. Hade aldrig varit där så det blev en ny erfarenhet.
Den adressen fick jag på morron där i Örebro. Alltså en ändring i sista stund.

Släppte gästerna och letade parkering vilket inte var det lättaste.
Bilparkeringar bara överallt. Fulla med bilar och parkeringsförbud på allt annat.
Ställde mig i en ficka vid vägen.
Letade lite först men gav upp. Behövde min rast i färdskrivaren.

Jag har ju en förkylning i kroppen så det blev ingen promenad. Tordes heller inte lämna bussen för att inte få parkeringsböter.
Detta ställe välkomnade inte bussar utifrån, helt tydligt.
Blev hänvisad en lerig grusplan som var full av parkerade bilar. Ta in 14 meter buss där var inte direkt någon bra lösning.

Timmarna gick. Jag hade glömt mina måltider hemma.
Dag 3 i min fasta. Drack en Naturdiet till frukost 10.30 och hade sedan kaffe och the bara att tillgå.
Har med mig "nödbars" ifall jag får energidipp vilket skedde efter nån timme.
Åt den och tuggade noga, noga för att inte anstränga magen.
Fick åter lite energi. Var darrig i knäna ett tag innan.

Roade mig med att städa buss.
Köket behövde en vända och likaså fönstren.
Vilade så gott det gick.
Körde så fram straxt efter 14 och gästerna kom vartefter. 14.30 lämnade vi Uppsala.
Körde i ösregn och snöglopp.
Hela dagen var det väldigt blåsigt.

Rullade hemåt i ett bra flyt.
Släppte gäster vid Resecentrum och Shell Rocklunda i Västerås. En i Köping och resten i Örebro på resecentrum.
Vinkade hejdå, kollade igenom bussen först efter kvarglömt.

Tog en timme hem till Västerås.
Tankade, tömde toan.
Fyllde sanervätska. Tvättade vindruta, baken och fälgarna först med borste och högtryck innan jag körde igång automaten
Backkameran är viktig att få ren till nästa kollega som tar över bussen.

Sedan in i Servicehallen.
Upp med stolsryggar, fotstöd och uppsamling skräp och sopor
Dammsugning noga, städa toan.
Dammsög bagageutrymmet som såg hemskt ut efter tidigare färder. Jag hade inget bagage dit.
Gjorde rent ändå. Vill lämna fin buss efter mig.
Tankade Adblue. Fyllde spolarvätska.
Våttorkade golvet sist av allt.

Det är fullt upp efter en vända som min dag var. Fast det inte var många gäster så behövde bussen städas ur. Grus och lera på golven. Smulor efter sånt som gästerna ätit.
Toan användes.

Parkerade sedan vid 19.30 Jättetrött och darrig i knäna. Hängde in nycklarna och åkte hem.
Nova väntande och orolig när jag var så trött. Hon höll sig intill mig hela tiden och puttade med nosen, smekte med svansen och pratade.

Gav henne mat och gottis. Kramar och gos innan jag kröp ur uniformen, gjorde mig klar för kväll och sängen
Värmde på en grönsakssoppa som smakade gudomligt. Frös, så det fick bli en het kopp the innan jag lade mig vid 21 tiden.
Lång dag, många timmar och lite ont om energi.

Dag 3 i fastan brukar vara den tuffaste tycker jag.
Fixade den ok fast jag glömde ta med den dryck jag skulle behövt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards