Alla inlägg den 26 april 2020

Av Sirpa - 26 april 2020 19:23

I Lördags bestämde yngsta dottern och jag att vi skulle åka till Ö o B för att handla det vi behövde.
Det var en hel del då vi undvikit att åka till butiker under en tid för att inte utsätta oss och andra för smitta.

Nu var det slut på mycket och vi behövde inhandla tex schampon, tvättmedel och en massa annat som vi helst införskaffar där det är bättre pris.

Vi valde att ta det direkt när butiken öppnat.
Bra val då det inte var många kunder.

Gick där och plockade det vi behövde.
Hade även lista från äldsta dottern.
Plötsligt fullkomligt vällde det in kunder och det blev som en normal stressig lönelördag med folk rusande ikring överallt.

Ingen som helst hänsyn till 2 meters avståndet till andra.
Jag tog omvägar för att slippa ha människor inpå mig.
Blev stundtals omringad och inträngd i trånga gångar där folk bara gick in och helt intill plockade från hyllor.
Det gick inte att komma undan och jag hade nästan panik.

Gamla människor som verkligen hör till riskgrupp. Vi skyndade oss att handla klart så vi kom ut därifrån dotttern och jag.
Trångt i kassorna. Folk precis intill.

Jag var helt förstörd när vi kom ut då det kändes helt bortkastat med alla försiktighetsåtgärder vi använder.

Vad är det folk inte fattar??
Även fast de själva inte bryr sig om de blir sjuka så sprider de lik förbannat smittan och dödar andra

Jag är bussförare och jobbar för ett bolag som är noga med att skydda oss förare.
Insläpp i bakdörr och kontakten med föraren är många meter bort.
Jag är noga överallt!
Vart jag än kommer så håller jag avstånd
Jättenoga!!

Denna dag gjorde att jag verkligen drar mig in i det sista innan jag besöker en Ö o B igen.
Alldeles för trångt i kassorna och för mycket folk insläppt samtidigt.

Riktigt dåligt!!

På detta vis får vi inte vårt liv tillbaka i första taget och många måste dö helt i onödan på grund av den nonchalans som råder.

Fotot är från min buss jag jobbar i och det är en tydlig gräns uppsatt.
Jag skyddas och kunderna skyddas från mig.

Jätteviktigt!!

Av Sirpa - 26 april 2020 17:31

Fick hem min nya fina gräsklippare i Fredags.

Riktigt behändig.
Lagom stor för mig. Mina händer klarar inte tyngre maskiner längre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards