Alla inlägg den 15 april 2020

Av Sirpa - 15 april 2020 16:34

Idag har det varit lite tuffare med fastan.
Har känt av energidipp vid två tillfällen.
Tror att det kommer sig av att jag nog fick i mig för lite under gårdagen.
Hamnade bara på knappt 500 kalorier och det är i minsta laget.

Har tagit en extra proteinshake idag som får kompensera upp och avstår också från att ge mig ut på någon längre promenad.

Har ledig dag från jobbet imorgon så jag tänkte gå upp tidigt och ge mig ut på en längre morgonpromenad.
Gillar ju det mest när vägarna inte är så trafikerade.

Kommer att hämta min nya gräsklippare imorgon så det blir en hel del räfsning av gräsmattor och klippning i slutet av veckan.
Mycket bra träning det också.
Vi har stora gräsytor runt huset.

Ska också hänga med dottern till stallet imorgon när hon rider ut eller så tar vi en promenad med hästen.
Beror helt på dagsform för henne.
Hon har ju sin sjukdom som styr hennes dagar helt.

Nu denna eftermiddag och kväll väljer jag att ta det lugnt iallafall.
Hade huvudvärk några timmar som säkert beror på sockerabstinens.
Den är borta nu och jag bara softar i bädden med Nova som är inne en stund och vilar.

Av Sirpa - 15 april 2020 16:11

På Måndag kommer jag att köra för Sörmlandstrafiken under en period.

Björks buss lånar ut mig dit då vi har såpass lite jobb som beställningsförare.

Fick schema fram till i mitten på Juni och som det ser ut nu så kommer jag köra samma tjänst så det blir någon nytta med lånet av mig.

Finns ju ingen anledning att lära mig alla linjer.
Verkar vara en körning mellan Eskilstuna och Nyköping.

För mig är det viktigast att jag får jobba förmiddagar och det blir så nu.
Arbetstid 5.30-15.00
Helt perfekt.
Lediga helger också som det ser ut på schemat.

Sen får vi se under hur lång tid detta blir då jag tas hem direkt när det ser ut att rulla igång med körningar på Björks.

Hälsade på i Västerås på depån idag efter min körning i Hallsta.
Tog foton på "mina" bussar med sorg och saknad i hjärtat.

Vsk bussen i Hallsta.
Landslagsbussen och min Nallen i Västerås.
Himmel vad jag saknar resorna med alla tre bussarna!!

Jag är samtidigt jätteglad att kunna bli utlånad så jag får jobba.
Är inte intresserad av permittering.

Fotot på gröna bussen har jag lånat.
Den är tagen av Emil Berglund.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards