Alla inlägg den 10 april 2020

Av Sirpa - 10 april 2020 18:54

I eftermiddags då vädret var riktigt fint, tog jag med mig tre Påskliljor och gröna kvistar samt ett gravljus och gick bort till Vallby Kyrka som ligger närmast oss.

Ville tända ljus i Minneslunden och lämna vårblommor där.

Skön promenad som totalt blev 3 km när jag väl var hemma igen.

Det märks att jag varit sjuk för inte så länge sen. Orken är inte hundra och benmusklerna tyckte att det räckte gott med de 3 kilometrarna.

Det är en jättefin omgivning jag flyttat till.

Av Sirpa - 10 april 2020 04:44

Gick ut en stund för att få frisk luft, utanför husvagnen bara.

Det är så tyst och stilla här på landet.
Jag älskar den friden och stillheten.

Långfredag.
Den dag som för oss kristna är en sorgens och stillhetens dag.
Dagen innan Påskafton som i sin tur är en glädjens dag.

Nu är jag inte så inbiten att jag följer nåt regelverk vad gäller påsken men har ändå i åtanke vad som är ursprunget till påsken.
Det är ju inte påskharen, godisäggen och allt frosseri som vi oftast ägnar oss åt.

Jag tycker om påsken.
Den är liksom en början på den kommande sommaren. Träden och buskarna knoppas och det spirar i rabatterna.
De första vårblommorna har ju nu iår redan blommat ett par veckor.

Påskliljorna blommar riktigt frodigt i sina krukor överallt här på gården
Älskar det gula.
Solens färg och värme.


Har tagit in en liten bukett och ställt på bordet här i husvagnen också.

Det är friskt ute så tidigt på morgonen
Jag kommer att hålla mig till att gå upp tidigt då nästa vecka kommer att vara grymt tidig för att jobba.
Tror att jag måste vara uppe innan tre varenda morgon.
Mig gör det inget då jag är morgonmänniska.
Gäller bara att inte vända dygnet under ledigheten.

Om jag nu kommer vara ledig.
Det kan ju bli Tågersättningar, vem vet.
Jag har sagt till att jag kan rycka ut när som ifall det händer något med tågen.
För mig är ju jobbet 45 minuter bort bara så det funkar fint

Behövs någon snabbare får de rycka nån i Västerås. Jag har ju den biten att åka.
Jag vill gärna ha den beredskapen för att få ihop timmar den här månaden.
Någon permittering ska inte behövas för mig.
Flexibilitet öppnar dörrar.

Gick ut som jag skrev tidigare, för att andas frisk luft.
Såg på månen och stjärnorna.
Lyktan som står tänd med ett gravljus, som brinner i många dygn.
Den tände jag när K somnade in i onsdags kväll. Kommer att hålla tänt över påsken som en åminnelse av alla som redan lämnat det jordiska.
Det börjar bli en hel del.

Alla finns ni inbäddade i mitt hjärta.
Alla har ni haft betydelse i mitt liv och det vill jag hedra på detta vis.

Husvagnen jag bor i just nu, kommer att kännas jobbigt att lämna tillbaka till ägaren.
Tycker väldigt mycket om den


Jag är honom evigt tacksam för att jag fick den här möjligheten att få ha den och bo i under övergången till huset.

Hade jag pengar skulle jag köpa vagnen av honom. Men pengar är bristvara.
Varje öre kommer att behövas till boendet på landet
Huset, bilen och pendling till jobbet.

Nu ska jag försöka sova en liten stund till.
Får se om det blir en promenad när det ljusnat och jag väljer att gå upp denna Långfredag.

Av Sirpa - 10 april 2020 04:06

Igår efter att jag kommit hem från jobbet, ätit och sovit en stund så fick det bli en lång dusch.
Vaknade liksom inte till ordentligt något mera denna dag.

Ville ändå att Nova skulle få sin dagliga utevistelse i sele, som hon både ser fram emot, tycker om och samtidigt hatar.

Typiskt katter.
Det är den biten jag uppskattar hos katter.
Att de har en enorm egen vilja.
Hon har bestämt sig för att hata selen.
Ändå glömmer hon bort den stundtals, när nyfikenheten tar överhand när något lockar därute.
Då går hon helt obehindrat.

Annars ser det mest ut som att jag tagit på henne en tvångströja :)
Protest, vägrar går, försöker rulla loss selen eller bara ligger stilla och blänger surt på mig.

Igår blev det en blandning av promenad, glada hopp, några rusningar och resten sura ihopkrupen.
Hon fick ändå vara ute.
Tids nog får hon gå ut själv, lös och ledig.
Hon är ju kastrerad och id märkt så det är bara att den dagen det är dags, förbereda med fästingmedel som jag redan inköpt.

Novas frihet kommer.

Jag vill att hon ska hitta hem igen.
Den biten är jätteviktig.

Ville katt som hör till min yngsta dotter, kommer hem nu i Påskhelgen.
Han har bott hos dotterns pappa och hans fru.
Nu är det dags att komma ut på landet för honom också.
Det blir samma där.
Husvagn och sele tills det är dags att flytta in i huset

Två katter hör till framtiden i huset.
Samt Bassen Ludde.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards