Alla inlägg den 30 april 2020

Av Sirpa - 30 april 2020 18:05

Helt underbart med egen flaggstång :)

Av Sirpa - 30 april 2020 03:47

Så ser mitt liv ut i stort sett just nu.
Något tråkigt.
Men jag orkar inte mera än så.
Går upp 4 om mornarna och far fram på vägarna i många timmar innan det sedan är dags att åka hem.

Var igår på rasten och fikade hos en god vän för att känna något värde här i tillvaron.
Kunde känna mig normal hos honom en stund, gnälla av mig och sedan prata om framåttänk.
Gott kaffe och välbehövligt samtal.
Det kändes mycket bättre efter det.

Alla de människor jag har på depån ikring mig är ju främlingar.
Vissa gillar ju inte ens att ha mig där och det känner jag av. Jag är en inkräktare i deras revir helt enkelt och dessutom kvinna.
Inte för jag bryr mig i sådan mentalitet men det blir lite ensamt. Har ingen vettig att prata med så jag undviker att vara där.
Kommer in och loggar in mig, kollar vilken buss jag har och går ut till den.

Sedan är det ju ensamarbete ute då jag är avskärmad från resenärerna.

Så att få umgås med en god vän en timme var oerhört värdefullt. Vi kommer att ses oftare så min tid går snabbare. Kaffe på min rast är perfekt.

På Fredag ska jag lämna in Cindy, min bmw på verkstad. Får då spindelleden bytt som jag fick ombesiktning på.
Skönt få det ur världen.

Mätte upp vägen till depån igår, hemifrån.
Tänkte om jag ska cykla när det blir varmare.
Det är bara 9 km så det ska gå bra.

Efter jobbet igår åkte jag till Granerfeldts och köpte blommor och ett par jordsäckar.
Tänkte ha att plantera under helgen som ör ledig
Tre dagar ledigt.
Lägger ut bilder på blommorna sedan.
Ställde bara lådorna på husets veranda igår, var så trött och ville i duschen direkt när jag kom hem.

Satt och åt blodpudding med döttrar och barnbarn igår. Vi satt och pratade om inredning av hus och förvaring.
Den 8/5 ska ju deras nya hus besiktigas.
Slutbesiktning den 19/5 har jag för mig.

Så det är inte långt kvar nu.

Svärsonen jobbar på febrilt för att få klart tomten till inflytt.
Jag ska inhandla lite växter dit men det måste bli frostfritt först
Just nu är det flera minusgrader ute och då klarar sig inte små plantor.

Vaknade 3 denna morgon. Behövde gå på toa och släppa ut Nova.
Kunde inte somna om utan det fick bli kaffe i sängen och lite blogga.
Somnade redan efter 20 igår kväll så jag har sovit klart.

En dag till på Nyköpingsjojjon innan tre lediga dagar.
Ska ta en kaffe hos min vän på rasten idag med. Har med ett kaffepaket för att inte snylta.

På måndag fyller min äldsta dotter år så jag ska iväg och handla efter jobbet
Funderar på att göra en smörgåstårta

Sista April.
Månaden har rusat fram i ett hurlöst tempo.
Mycket har hänt och livet ser helt annorlunda ut än vad det var tänkt.

Såg igår att fotbollen ska komma igång allafall. Matcher ska spelas utan publik.
Kanske kan det bli någon Vsk körning i Juni om det är bortamatcher
Hoppas, hoppas!!! Saknar grabbarna nå så grymt mycket


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards