Alla inlägg den 31 maj 2021

Av Sirpa - 31 maj 2021 03:07

Vart tog den här månaden vägen ?

Det har hänt mycket som ännu inte riktigt är i hamn så jag kan berätta helt
Det slutgiltiga svaret kommer nu under veckan.
Så mycket kan jag säga att om allt går som jag hoppas så blir mitt yrkesliv förändrat till något mycket positivt.

Allt har tagit en vändning som jag inte ens kunnat drömma om.

Min personliga utveckling kan kanske snart fortsätta efter att ha varit satt på paus i närmare ett år.

Av Sirpa - 31 maj 2021 02:33

Vi trodde inte att det skulle lyckas med att få fram poolen denna helg då tiden har gått åt till att torka upp källaren efter översvämningen och klippa gräs samt att gräsmattan framför huset förorenats av det snuskvatten vi tvingats pumpa ut över gräset för att få källaren utan vatten.

Tack vare det varma och torra vädret så blev det snabbare klart.
Nu återstår bara att under måndagen få den befintliga nivåregleringspumpen i brunnen lagad/bytt så vi kan slappna av den biten.
Inte kul att få källaren täckt med 1-2 dm vatten på grund av att golvbrunnarna inte fungerade utan allt regn som vräkte ner hamnade i källaren.

Det är en orsak till att jag aldrig viljat ha källare på hus jag ägt
Den här hyr vi ju.

Hursomhelst så hade dotter och barnbarn börjat montera upp poolen när jagvar hos min mamma i Surahammar.
Det skulle jag få i Morsdags present.
Nu hann jag hem och kunde hjälpa till att montera upp den

Sedan klippte jag resten av gräset jag inte orkade/hann igår.
Efteråt blev det dags för första pooldoppet.
Ca +8 grader var det i det nyss upptappade vattnet.
För mig jätteskönt som var genomvarm efter gräsklippningen mitt i solgasset.

Måste ha varit +25 i skuggan under söndagen. Kul för soldyrkare men jättejobbigt för mig som inte fixar långa stunder av gassande sol.

Så skönt att sänka ner kroppen i det kalla vattnet.
Två gånger var jag i och det gjorde susen. Kroppen superglad av det kyliga vattnet och den svala känslan efteråt.
Hopp i duschen då det var nyligen klorerat.
Ett bra avslut på en solig och varm dag.

Fick av äldsta dottern tre sorters gokaffe i Morsdags present.
Tårta och kaffe. Barnbarnet hade plockat väldoftande Liljekonvaljer.
Älskade doften av Liljekonvalj.

Nu känns det som sommaren kommit när poolen är på plats.

Av Sirpa - 31 maj 2021 02:13

Det känns som att det är extremt mycket pollen i luften just nu.
Mina ögon blir alldeles grumliga, torra, svidande och lite svullna när jag vistas ute.
Framförallt när jag klipper gräs.

Tog nyss ögondroppar och det hjälper en stund iallafall.
Tänkte inte på att ta det redan på kvällen vid läggdags.
Vaknar jag på natten så är det svårt att se något ett tag då ögonen gör ont.
Nu har de lugnat ner sig efter att jag tog för en stund sedan.

Ser ju på min svarta bil hur den är täckt av ett gult damm.
Allt i naturen har fullkomligt exploderat nu när värmen kom efter det myckna regnandet i flera dagar.

Lider med de människor som ständigt mår dåligt av pollenallergi då säsongen pågår. Mest hela sommaren.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards